به گزارش پارس، پیمان عزیز محمدی، فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کنترل وزن و تنظیم نگه داشتن چربی و قند خون، موضوع مهمی است که به طور عمده از طریق تغذیه اصولی و مناسب به دست می آید.

وی گفت: متاسفانه الگوهای بد غذایی در برخی از ایام به ویژه روزهای ابتدایی سال نو، موجب می شود که بسیاری از تنظیمات بدن به هم ریخته و فرد مستعد ابتلا به برخی از نارسایی ها شده و یا اینکه بیماری اش تشدید شود.

عزیز محمدی با بیان اینکه آجیل از جمله تنقلات پر مصرف در ایام عید است، تاکید کرد: با وجود اینکه آجیل فواید زیادی داشته و دارای منابع خوبی از اسیدهای چرب ضروری است، اما مصرف آن برای برخی از افراد می تواند مشکل ساز باشد.

وی تاکید کرد: افرادی که قصد کاهش وزن دارند و همچنین افرادی که بیش از نیاز بدن خود انرژی دریافت می کنند، تا حد امکان باید از مصرف آجیل خود داری کنند.

عزیز محمدی گفت: مبتلایان به دیابت و افراد دارای چربی (کلسترول) خون بالا نیز باید از مصرف آجیل پر هیز کنند.

وی یاد آور شد: در واقع ۴ گروه فوق یا باید مصرف آجیل را به کمترین مقدار ممکن برساند و یا اینکه از مصرف این ماده به طور کامل پرهیز کنند تا اینکه بیماریشان بر طرف شده و یا انیکه وضعیت جسمی آنها به حالت طبیعی بر گردد.

عزیز محمدی خاطر نشان کرد: مصرف آجیل های شور نیز بر روی افراد مختلف می تواند تاثیرات متفاوتی بگذارد؛ در همین حال بهتر است از مصرف بیش از اندازه آجیل های شور پر هزیز شود.