به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سیدمحمدعلی قیومی افزود: در این آزمایشگاه مشکل افرادی که به وقفه تنفسی در خواب دچار می شوند، تشخیص داده و راهکار درمانی به آنان ارایه داده می شود.

این پزشک متخصص گفت: وقفه تنفسی حین خواب اختلالی است که در آن در جریان خواب تنفس شخص به مدت چند ثاینه قطع یا شخص در حین خواب دچار تنفس سطحی می شود.

قیومی تصریح کرد: علامت های عمده این مشکل شامل خرخر شبانه، احساس خستگی در زمان بیدار شدن از خواب، خشکی دهان در زمان بیدار شدن از خواب، سردرد صبحگاهی، خواب آلودگی در طی روز و به خواب رفتن در حین انجام کار یا رانندگی است.

وی ادامه داد: ابتلا به این اختلال خطر پر فشاری خون، سکته های قلبی و مغزی، نارسایی قلبی، بی نظمی ضربان قلب، چاقی، دیابت و افسردگی را افزایش می دهد.

قیومی گفت: برای تشخیص بسیاری از بیماری های اختلالات خواب از تست خواب (پلی سومنوگرافی) استفاده می شود و انجام این تست مستلزم آن است که فرد مبتلا یک شب را در این بخش بیمارستانی به صبح برساند.

وی افزود: در این تست نوار مغز، نوار چشم، نوار عظه حرکات شکم و سینه، حرکات اندام ها، جریان هوای تنفسی، فشار اکسیژن خون شریانی و نوار قلب بیمار در طول شب و حین خواب ثبت می شود.

قیومی گفت: سپس اطلاعات ثبت شده در دستگاه به کامپیوتر منتقل شده و بعد از آنالیز و تشخیص، طی گزارشی برای پی گیری های لازم به بیمار تحویل می شود.