به گزارش پارس به نقل از برترین ها، آیا کسی در دنیا هست که دوست نداشته باشد شکمش را آب کند؟ همه ما دوست داریم اندام های زیبا و شکم های تخت داشته باشیم. این مساله علاوه بر زیبایی، برای سلامتی نیز مفید و لازم است. اما بیشتر ما یا وقت نداریم یا تنبلی می کنیم و سراغ ورزش و رژیم و… نمی رویم اما همچنان رویای لاغری در سر داریم. اما باید بدانید با روش های ساده و تنبلی هم می توان چربی های اضافه را تا حدی کم کرد.

باید بدانید معده یکی از اندام هایی است که به غذاهای روزانه واکنش مستقیم نشان می دهد. برای اینکه شکم شما بزرگ دیده نشود از خوردن گیاهان گازدار، جویدن آدامس، خوردن نمک، نوشیدن نوشیدنی های کربوهیدرات دار و خوراکی های شیرین خودداری کنید. اینگونه غذاها باعث جذب و نگهداری آب در معده و باد کردن آن می شوند.

اگر روزانه سه وعده غذای زیاد مصرف می کنید، سعی کنید آن را به ۵ یا شش وعده در روز افزایش و میزان غذا را تا حد امکان کاهش دهید.


۱. خوردن هندوانه پس از غذا

بر اساس یافته های علمی جدید، اسید آمینه آرژنین موجود در هندوانه می تواند به کم کردن وزن کمک کند. دانشمندان با اضافه کردن آرژنین به رژیم غذایی موش های بسیار چاق برای حدود ۳ ماه، متوجه کاهش ۶۴ درصدی چربی های این حیوانات شدند. اسیدهای آمینه موجود در غذاها باعث اکسیده شدن گلوکز و چربی های غذا و به وجود آمدن ماهیچه می شود.

این اسیدها باعث سوختن کالری های موجود در مواد غذایی می شوند. به همین دلیل، توصیه می شود پس از غذای خود دسرهایی همچون هندوانه یا دیگر منابع اسید آمینه همچون غذاهای دریایی، آجیل و دانه های خوراکی مصرف کنید.

۲. لباس های تنگ نپوشید

برای اینکه شکم بزرگ شما چندان زشت دیده نشود لباس های خیلی تنگ نپوشید و از انواع لباس هایی استفاده کنید که بزرگی شکم را در خود ناپدید می کنند. برای این منظور باید مسایل زیر را مد نظر داشته باشید:

• انتخاب پارچه مناسب: از پوشیدن لباس های استرچ، کشی، لایکرا و کشباف خودداری کنید. این پارچه ها باعث بیشتر دیده شدن وزن اضافه می شوند. پارچه های بافت دار همچون ابریشم، پنبه، ریون یا پشم های سبک را انتخاب کنید.

• لباس روپوش دار بخرید: لباس هایی که رویه های بلند دارند انتخاب های مناسبی هستند زیرا باعث پوشیده شدن منطقه شکم و کمر می شوند. با این نوع لباس ها می توانید خیلی ساده و سریع بزرگی شکم خود را پنهان کنید.

• بالاتنه های بافت دار بخرید: بالاتنه هایی انتخاب کنید که در قسمت یقه و گردن طرح و زیورآلات داشته باشد تا همه توجه ها به بالای لباس جذب شود و کسی به شکم و پهلوهای شما نگاه نکند.

• خریداری کمربندهای تیره: کمربندهایی که قسمت سینه و کمر را از هم جدا می کنند نیز ایده خوبی برای مخفی کردن شکم و پهلو هستند. این نوع کمربند باعث می شود تا نگاه ها به قسمت بالای بدن جذب شود و بزرگی شکم چندان به چشم نیاید.

۳. یک ساعت زودتر بخوابید

اگر خواب کافی داشته باشید، در روز بعد تمایلی برای پرخوری نخواهید داشت. اگر خواب کافی داشته باشید و درست غذا بخورید و به طور مرتب ورزش کنید، استرس شما کم و چربی های شکمتان آب می شود.

کمبود خواب باعث افزایش هورمون اضطراب (کورتیزول) و چربی شکمی می شود. یک محقق کانادایی ثابت کرده است افرادی که ۵ تا ۶ ساعت در شب می خوابند حدود ۳۵ درصد بیش از افرادی که ۷ تا ۸ ساعت می خوابند، اضافه وزن پیدا می کنند.

۴. زیاد آب بنوشید

شاید هنگام تشنگی دوست داشته باشید نوشابه، سودا یا ماءالشعیر بنوشید اما باید بدانید حباب های موجود در نوشیدنی های گازدار موجب باد کردن شکم و بزرگ تر دیده شدن آن می شوند. بهترین نوشیدنی، آب است. تا حد امکان سعی کنید ۸ لیوان در طول روز آب بنوشید.

۵. دانه های خوراکی مفید و پروتئین زیاد مصرف کنید

کربوهیدارات های تصفیه شده موجود در دانه های خوراکی همچون گندم نه تنها برای سلامتی مفید هستند، بلکه به آب شدن چربی های شکم نیز کمک می کنند. در تحقیقاتی ثابت شده افرادی که در رژیم غذایی خود از دانه های خوراکی استفاده می کنند دو برابر سریع تر از افرادی که این مواد را مصرف نمی کنند، لاغر می شوند. دانه های خوراکی تولید انسولین – هورمونی که باعث ذخیره چربی می شود - را کاهش می دهد و باعث سرعت بخشیدن به روند سوختن چربی های شکم می شوند.

پروتئین نیز در این امر بی تاثیر نیست. برای تامین پروتئین در طول روز می توان از تخم مرغ برای صبحانه، ساندویچ گوشت بوقلمون برای ناهار، شیر یا ماست کم چرب برای میان وعده، ماهی کبابی و سبزیجات برای شام استفاده کرد.


۶. اضافه کردن سرکه به مواد غذایی روزانه

ماده اولیه موجود در سرکه که باعث بوی تند و مزه ترش آن می شود، آب کننده چربی نیز هست. در تحقیقاتی ثابت شده است افرادی که در طول روز بین یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب می نوشند، سریع تر از باقی افراد می توانند چربی های اضافه شکم خود را آب کنند.

۷. آهسته غذاخوردن

هنگامی که عصبی یا مضطرب هستیم، غذا را می بلعیم و درست نمی جویم. این کار باعث جمع شدن چربی در شکم و بزرگ شدن آن می شود. برای نداشتن شکم بزرگ سعی کنید لقمه های کوچک بردارید، آن را به طور کامل بجوید و مزه غذا را به درستی حس کنید. این روند باعث کم شدن کورتیزول و همچنین کاهش میزان غذای مصرفی می شود.

۸. صاف ایستادن

صاف ایستادن باعث می شود تا لاغرتر دیده شوید. باید سعی کنید همیشه صاف بنشینید و صاف بایستید و این را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید. برای این منظور می توانید پیلاتس تمرین کنید. پیلاتس یکی از بهترین ورزش ها برای زیبا کردن شکم و کمر است.

تمرینی ساده برای اینکه در طول روز صاف بایستید را حتی در رختخواب نیز می توانید انجام دهید: شکم خود را به داخل و به سمت ستون مهره ها بکشید. به آرامی کمر خود را روی رختخواب صاف کنید، با بیرون دادن نفس خود، شکم را پایین فشار دهید و هنگام نفس گرفتن آن را رها کنید. این کار را ده بار انجام دهید.