به گزارش پارس به نقل از طبنا؛ محققان علوم پزشکی اعلام کردند افراد شصت و پنج ساله و بالاتر که میزان مصرف ماهی در آنان بالاست به طور متوسط، دو سال بیشتر از همسالان خود، عمر می کنند.

دانشمندان می گویند کسانی که میزان اسید چرب « امگا ۳» در بدنشان بالا است به طور کلی به میزان بیست و هفت درصد کمتر از دیگران در خطر مرگ قرار دارند و میزان خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی در آنان، سی و پنج درصد کمتر از کسانی است که « امگا ۳» در بدنشان کم است.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد می گویند با بررسی شانزده ساله بر روی دو هزار و ۷۰۰ آمریکایی شصت و پنج ساله و بالاتر به این نتایج دست یافته اند.

محققان می گویند مصرف برخی انواع ماهی همچون قزل آلا، ماهی تن، سالمون، ساردین، شاه ماهی و ماهی خال دار، خطر مرگ را به کمترین میزان ممکن کاهش می دهد.

دانشمندان می گویند « دوکوزاهگزانوئیک اسید» موجود در ماهی به طور جدی در کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های کرونر قلبی تاثیر دارد.

همچنین ماده « ایکوزا پنتانوئیک اسید» موجود در ماهی، به کمتر شدن خطر مرگ ناشی از بیماری های غیر قلبی کمک می کند.

استادیار بخش همه گیرشناسی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد می گوید: یافته های ما نشان می دهد مصرف روغن ماهی به کاهش بیماری های قلبی عروقی کمک می کند و در نهایت به افزایش طول عمر اشخاص می انجامد.

دکتر داریوش مظفریان افزود: مصرف ماهی دست کم باید دو وعده در هفته باشد تا این نتایج حاصل شوند.