به گزارش پارس به نقل از مجله راز

سلامت موهایتان را قربانی زیبایی آن نکنید

به شما توصیه می کنیم برای صاف کردن موهایتان از روش کراتینه یا اتوی مو استفاده نکنید، زیرا استفاده از اتوی مو که امروزه مورد توجه بسیاری از جوانان قرار گرفته است، سبب ایجاد سوختگی های عمیق و گاه جبران ناپذیر در ساقه مو می شود و اگر تماس با ریشه مو زیاد باشد و فاصله کافی دستگاه با مو رعایت نشود، استفاده از اتوی مو می تواند حتی به ریشه موها آسیب بزند، در حالیکه متاسفانه کرم های ترمیمی نیز نمی تواند سوختگی هایی را که در عمق مو ایجاد می شوند، برطرف کند.

آسیب ناشی از استفاده مکرر از اتوی مو گاهی به قدری شدید است که علاوه بر از بین بردن جنس مو و ایجاد خستگی در ریشه آن، حالت و شکل طبیعی و اولیه مو را تا مدت ها از بین می برد و گاه فرد را مجبور به اقدامات درمانی می کند.

استفاده خودسرانه از قطره بازکننده بینی ممنوع!

قطره های بازکننده بینی که اغلب در هنگام زکام و سرماخوردگی مصرف می شود، آن قدرها هم که مردم فکر می کنند کم خطر و بی عارضه نیست. این قطره ها به رغم آنکه در زمان سرماخوردگی بسیار موثر به نظر می رسد، به هیچ وجه نباید بیش از سه تا پنج روز مصرف شود، زیرا مخاط بینی به آن عادت کرده و در صورت تداوم مصرف، نه تنها مشکل بیمار را برطرف نمی سازد، بلکه نیاز او را به مصرف قطره های بینی، بیشتر و بیشتر می کند. همچنین مصرف این نوع قطره ها در بعضی افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و خاص مثل افزایش فشار خون ممکن است به سکته قلبی و مغزی منجر شود؛ لذا مصرف این قطره ها در افراد مستعد به بیماری افزایش فشار خون، پروستات، بیماران چشمی و مبتلایان به آب سیاه به هیچ وجه توصیه نمی شود.

نشستن طولانی مدت، خطر مرگ و میر را افزایش می دهد

قدیمی ها می گویند جوان های امروزی عاشق پشت میز نشینی اند و بسیاری از مردم هم بر این باورند که میز ریاست و پشت میز نشینی موهبتی بزرگ است، در حالی که پژوهشگران به تازگی دریافته اند خطر مرگ زودرس در افرادی که بیش از شش ساعت روی صندلی محل کار خود بی حرکت می نشینند، چهل درصد بیش از افرادی که در شغل خود تحرک دارند. پزشکان معتقدند نشستن یا همان بی تحرکی، باعث کند شدن متابولیسم بدن، کاهش میزان چربی های مفید در خون و بروز چاقی می شود. همچنین نشستن طولانی مدت باعث ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع دوم، سرطان پستان و روده بزرگ می شود. به همین دلیل پزشکان امروز اکیداً توصیه می کنند که افراد به هیچ عنوان زمان زیادی را در حالت نشسته نگذرانده و بی حرکت نباشند. ما نیز به شما توصیه می کنیم در ایام عید چنان محو تماشای برنامه تلویزیونی نشوید که زمان بی حرکتی از دستتان خارج شود.

پیش از کشیدن سیفون توالت فرنگی، سرپوش آن را بگذارید

به تازگی پزشکان و پژوهشگران، میکروبی را شناسایی کرده اند که پس از کشیدن سیفون توالت تا ارتفاع ۲۵ سانتی متر از سطح محل نشستن توالت در فضا پراکنده می شود. این میکروب که از عوامل بروز اسهال و حتی التهاب های روده ای خطرناک به شمار می آید، « سی دیفیسیل» نام دارد که در همه سرویس های بهداشتی (از جمله منازل، مکان های عمومی و بیمارستان ها) کشف شده است و می تواند هوای توالت فرنگی را که صندلی آن درپوش ندارد، آلوده کرده و تا ۹۰ دقیقه پس از کشیدن سیفون در فضا باقی بماند. « کلستربدیوم دیفیسل باسیل» ، بی هوازی اجباری و گرم مثبت است و می تواند به « اسپور» تبدیل شوود و سبب اسهال و کولیت ناشی از مصرف آنتی بیوتیک گردد.

عفونت این میکروب اغلب به صورت اسهال خفیف تا متوسط که گاهی همراه با کرامپ شکمی است، نمایان می شود. گاهی نیز بیماری، خود را به شکل « شکم حاد» نشان می دهد و زندگی بیمار را تهدید می کند. بنابراین پزشکان توصیه می کنند پیش از کشیدن سیفون توالت فرنگی، حتماً سرپوش آن را بگذارید تا از انتشار عوامل میکروبی در فضای توالت و ابتلا به اسهال پیشگیری کنید.