به گزارش پارس ، نیاز محمدزاده متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: کلسیم و آهن دو ماده ای هستند که برای رشد و تکامل بدن بسیار مفید است و برای جذب توسط بدن با یکدیگر در رقابت شدید هستند. آهن موجود در گوشت قرمز، مرغ و ماهی بسیار بالا است و در رقابت با کلسیم پیروز است.

وی افزود: برای مصرف مکمل های آهن و کلسیم باید دقت کرد چراکه این باور وجود دارد که بهترین زمان برای مصرف آهن بهتر است قبل از غذا و هنگامی که معده خالی است باشد ولی به سبب بروز مشکلات شدید گوارشی که در اثر خالی بودن معده و دریافت آهن بوجود می آید بهتر است دو ساعت بعد از غذا استفاده کنیم.

این متخصص با اشاره به مصرف مکمل های کلسیم گفت: خوردن مکمل های کلسیم نیز باید طوری باشد که بین وعده های غذایی میل شود و همچنین باید دقت شود که ۴ الی ۶ ساعت بین مصرف آهن و کلسیم فاصله باشد تا در جذب آنها توسط بدن وقفه ای ایجاد نشود زیرا هنگامی که آهن و کلسیم به صورت جداگانه مصرف شود بدن مدت زمان لازم را پیدا می کند تا به خوبی جذب بدن شوند.

وی تصریح کرد: مصرف سبزیجات که حاوی آهن هستند مثل اسفناج به همراه ماست مانع جذب آهن می شود بیشتر خاصیت کلسیم پیروز می شود.