به گزارش پارس نیوز، 

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ درباره موفقیت تیم ملی واترپلو در کسب مقام سومی آسیا در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: زحمات زیادی برای کسب این مدال کشیده شده است. این موفقیت می‌تواند باعث پیشرفت واترپلو شود. در‌ها بر روی همه باز است و هر شخصی که تمایل دارد، می‌تواند به کمک بیاید. با اعتبار بین المللی و با رفاقت اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی مختلفی برای تیم ملی واترپلو ترتیب دادیم وخوش بختانه نتیجه گرفتیم.

رضوانی درباره ادامه همکاری چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو ادامه داد: امیدوارم بتوانیم چیریچ را حفظ کنیم. او حالا یک ایرانی تمام عیار است و دلسوز تیم است.

او افزود: جالب است بدانید امسال از ۹ تیم شرکت کننده، ۶ تیم مربی صربستانی استخدام کرده بودند و خوش بختانه با کسب این مدال، چیریچ و تیم ایران سربلند شد. دوست و دشمن بعد از برنز به ما تبریک گفتند و اعتراف می‌کردند واترپلوی ایران پیشرفت کرده است. مطمئنا این پتانسیل در واترپلو وجود دارد که در ۴ سال آینده بر بام آسیا بایستد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره وضعیت شیرجه و این که آیا مصدومیت نظرپور نمایشی بوده است یا خیر اضافه کرد: نه چنین چیزی نیست. من با چشمان خودم دیدم که نظرپور چه دردی را تحمل می‌کرد. پزشک چند کورتن به او تزریق کرد. کادر فنی باید پاسخگو باشد که اگر نظرپور مصدوم بوده است چرا اعزام شد.

رضوانی تصریح کرد: در شیرجه به مربی خارجی نیاز داریم. دانش فعلی این رشته کفایت نمی‌کند. ولی پور و نظرپور نیز دیگر باید به فکر تربیت شیرجه رو‌ها ومربیگری باشند.

رضوانی درباره عملکرد ضعیف شناگران و این که حتی چند تن از آن‌ها موفق به زدن رکورد‌های تمرینی خود نیز نشده اند بیان کرد: درشنا مسیر طولانی درپیش داریم. شنا رشته‌ای است که به اقتصاد، آموزش و پروروش، برنامه ریزی و ... بستگی دارد. من به دنبال همین ایرادات هستم. درصدد جذب مربی و مشاور خارجی هستیم. نبود استخر و یک طرح جامع برای آموزش شنا مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. رکورد ۱۰۰ متر آزاد بعد از ۹ سال شکسته شد، اما همین رکورد عدد قابل توجهی دردنیای شنا نیست. تنها ۴ کشور چین، ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی موفق به کسب مدال طلای آسیا در جاکارتا شدند.

او درباره این که چرا با تیم ملی شنا روانشناس اعزام نشده بود خاطرنشان کرد: صابر مهری مدت‌ها درکنار تیم ملی شنا قرار داشت، اما ما برای اعزام تیم‌های ۳ الی ۴ نفره مجوز اعزام روانشناس را نداشتیم. باید محدودیت‌ها را بپذیریم.

انتهای پیام/