به گزارش پارس نیوز، 

 اکبر ریاحی رئیس کمیته مربیان و آموزش فدراسیون هندبال در مورد عملکرد تیم ملی هندبال در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ گفت: شرایط تیم ملی هندبال ما در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ نسبت به دوره‌های قبلی متفاوت بود. برنامه ریزی که ما کرده بودیم با توجه به توافق‌هایی بود که با بازیکنان لژیونرمان کرده بودیم. اما متاسفانه با توجه به اینکه تقویم جهانی و تقویم آسیایی با یکدیگر تفاوت دارند، مسابقات باشگاهی در کشور‌های اروپایی آغاز شده بود و این تیم‌ها هیچ تعهدی نسبت به اینکه اجازه دهند ورزشکاران ما اردوی تیمشان را ترک کنند و به بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ بیایند نداشتند و اجازه نداند هندبالیست‌های ما به این مسابقات بیایند.

او در مورد حضور نداشتن لژیونر‌ها و تلاش‌های فدراسیون هندبال ادامه داد: هیچ قانونی وجود نداشت که ما با آن بتوانبم کاری انجام دهیم و ما نتوانستیم از بهترین بازیکنانمان دراین بازی‌ها ایستفاده کنیم. جوانان هندبالیست کشورمان نیز تعدادی در اروپا حضور دارند و ما از آن‌ها هم نتوانستیم استفاده کنیم. جوانانی که خودمان در کنار با تجربه‌ها پرورش داده بودیم و نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم. در هر صورت با توان خوبی در این بازی‌ها شرکت کردیم، اما نتوانستیم از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنیم و با توجه به اینکه ما زمان کمی از مربی جدید هندبال استفاده کردیم بچه‌ها خوب کار کردند. زمان برای تمرین و آماده سازی بسیار کم بود و ما هیچ بازی تدارکاتی انجام ندادیم و در نهایت این اتفاق‌ها دست به دست هم دادند تا ما نتوانیم نتیجه‌ی خوبی در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ داشته باشیم.

ریاحی در مورد توافق نکردن باشگاه‌های اروپایی با دادن بازیکن ادمه داد: رایزنی‌هایی را با باشگاه‌های اروپایی که بازیکنانمان در آن جا حضور داشتند داشتیم، اما نتیجه‌ای نداشت. این باشگاه‌ها نیز برای مسابقات خود برنامه ریزی کرده بودند و به هیچ وجه حاضر به همکاری نشدند، چون انتظار دارند وقتی بازیکنی از کشور دیگر در تیمشان می‌آورند و هزینه می‌کنند به شکل کامل در تیمشان حضور داشته باشد. تمرکزمان را از این به بعد روی پشتوانه هایمان می‌گذاریم تا بتوانیم به شکل مناسب از پتانسیل داخل کشورمان استفاده کنیم. جوانان ما پشتوانه‌ی بسیار قئی در اینده برای ما خواهند بود تا دیگر به چنین مشکلاتی بر نخوریم.

او در پاسخ به این سوال که مردم ایران انتظاراتشان از هندبال کشور بالا رفته است، اما در این مسابقات نتوانست مقانی بدست آورد گفت: خودمان هم به عملکرد تیم هندبال در بازی‌های آسیایی امیدوار بودیم، اما در روز آخر که متوجه شدیم لژیونرهایمان حضور نخواهند داشت معادلاتمان به هم خورد و متاسفانه نشد. نکته مهم این است که تیم‌های دیگر برای این مسابقات خیلی آماده بودند و مشخص بود برنامه ریزی دقیقی برای رسیدن به اهدافشان داشته اند. تیم‌های عربی برای هندبال برنامه ریزی‌های مفصلی دارند. آن‌ها از مربیان اروپایی در تیم هایشان استفاده می‌کنند که یکی دوسال قبل از مسابقات کارش را در این تیم‌ها آغاز می‌کند و نتیجه هم می‌گیرند. اما ما اینگونه نیستیم و در زمان‌های محدود مربی جدید به تیم میاوریم و قطعا آن اتفاقی که باید بیافتد نمی‌شود و نمی‌توانند با بازیکنانمان هماهنگ شوند.

رئیس کمیته مربیان و آموزش فدراسیون هندبال در مورد برنامه‌های فدراسیون برای استعداد یابی در کشور گفت: یک استراتژی بلند مدت را فدراسیون هندبال از ۳ سال پیش آغاز کرده است. از یک مدرس فدراسیون جهانی هندبال دعوت کردیم تا به کشورمان بیاید و حدود یک ماه در سطح کشور به استان‌های مختلف رفتیم و تمرینات پایه‌ی هندبال را با آموزش تغییر دادیم تا به سمت هندبال نوین حرکت کنیم. در ادمه این حرکت ۱۰۰ تیم از بازیکنان جوانان در خراسان جمع شدند و حاصل این اتفاق جدا کردن باریکنانی بود که حال تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان را تشکیل داده اند.

او در آخر در مورد ادامه همکاری با کاستاراتویچ سرمربی تیم ملی هندبال گفت:با توجه به اینکه این سرمربی حدود ۳ ماه در تمرین‌ها حضور داشت و با توجه به تجربیاتی که در کشور‌های اروپایی داشت، حاصل کارش چندان هم بد نبود. ادامه همکاری با این مربی به تصمیم رئیس فدراسیون و استراتژی که فدراسیون در مورد منابع مالی دارد وابسته است. اگر قرار باشد از حضور ایشان استفاده کینیم باید در هندبال پایه مان این اتفاق بیافتد. به نظر من افراد بهتری وجود دارند که می‌توانند با افکار بهتری کمک بیشتری به هندبال کشورمان بکنند.


انتهای پیام/