اسامی تیم منتخب هفته یازدهم لیگ برتر به انتخاب کارشناسان "ورزش سه" :

مهدی رحمتی (استقلال)

سوپر سیو کاپیتان در دقیقه 13 اوج هنرنمایی اش در دربی بود که به گواه کارشناسان آبی ها را در جریان بازی نگهداشت تا یازده بازیکن پرسپولیس به اتفاق در مصاحبه های بعد از بازی او را مسبب این تساوی بدانند. در روزی که مهدی رحمتی برای نباختن در دربی گام به میدان گذاشته بود حداقل سه بار با واکنش هایی که به نظر می رسید تنها از او بربیاید مشکی پوشان را ناکام کرد تا حتی لیاقت کاپیتانی تیم منتخب هفته یازدهم را هم داشته باشد.

حنیف عمران زاده (استقلال)

بازی تدافعی استقلال در دقایق بعد از گل برتری این تیم در دربی 81 باعث شد تا فشار زیادی روی خط دفاعی آبی پوشان به وجود آید و مدافع باتجربه این تیم نیز در بیشتر نبردها نقشی فراتر از یک دیوار ایفا کرد. اوج کار او را می توان روی صحنه خروج اشتباه رحمتی و برگرداندن توپ از روی خط دروازه عنوان کرد. به هرحال در روزی که شاگردان برانکو ایوانکوویچ با 5 مهاجم صرف روی دروازه استقلال خیمه زده بودند حنیف و رفقا مقاومت خوبی از خود به نمایش گذاشتند.

هادی محمدی (ذوب آهن)

در روزی که ذوبی ها با چهار گل به راه آهن زد این هادی محمدی بود که در غیاب مهرداد قنبری و محمد نژادمهدی بود که به خوبی در خط دفاعی با رهبری اش جلوی حملات راه آهنی ها بایستد. جالب اینکه ذوب آهن که در بازی گذشته برابر تراکتورسازی چهار گل دریافت کرده بود نشان داد شاید آن چهار گل دیگر در این فصل تکرار نشود. با این شرایط به نظر می رسد پرسپولیسی ها نیز در دیدار با این تیم در جام حذفی با صخره سختی در خط دفاعی روبرو شوند.

محمد انصاری (پرسپولیس)

به نظر می رسد پدیده این فصل تیم برانکو در خط دفاعی و جناح چپ این تیم در حال ظهور است. محمد انصاری که در ابتدای فصل به عنوان بازیکنی گمنام جذب سرخپوشان شد خیلی زود توانست باعث شود دیگر کسی به روزهایی که شایعاتی درباره جذب ضرغام اسماعیل و احسان حاج صفی برای حضور در جناح چپ این تیم شنیده می شد فکر نکند. بازی بی نقص در کنار آن تکنیک و هوش بالای انصاری برانکو و هواداران پرسپولیس و شاید کارلوس کی روش را در آینده به این پست امیدوار کرده است.

حسین ماهینی (ملوان انزلی)

سرباز ملوان انزلی در برابر فولاد در نقشی فراتر از یک سرباز در جناح راست عمل کرد و موفق شد گل برتری سفیدپوشان را در مقابل دیدگان هواداران انزلی چی که پیش از این نسبت به او موضع داشتند را به ثمر برساند و با همان یک گل سه امتیاز ارزشمند از فولاد نصیب شاگردان حمید استیلی شود. با آمادگی او کارلوس کی روش نیز بیش از همیشه در انتظار پایان دوران سربازی اش خواهد ماند تا بار دیگر شاهد حضورش در تیم ملی باشد.

کمال کامیابی نیا (پرسپولیس)

دونده ترین بازیکن هفته را می توان هافبک دفاعی برانکو در برابر استقلال نامید. کمال کامیابی نیا که در اتفاقی نادر توسط سرمربی کروات تیمش در بازی حساس دربی به عنوان تک هافبک دفاعی تیمش به خدمت گمارده شده بود برابر روزبه چشمی و امید ابراهیمی روز موفقی را پشت سر گذاشت و با اضافه شدن خرسندنیا نیز به خوبی از پس وظایفش برآمد. برانکو که به او در این بازی ماموریت داده بود بیشتر جلوی خط دفاعی تیمش مانع از پیش روی آبی ها شود در یک صحنه با حرفه ای گری تمام موفق شد جابر انصاری را در ستاره شدن در این بازی ناکام کند و ضدحمله آبی ها را با تکلی بی نقص بی سرانجام باقی بگذارد. جنگ هافبک های جوان پرسپولیس با شماره 6 ملی پوش آبی ها در دربی به سود کمال خاتمه یافت و او برای رقبایش با این عملکرد در دو دیدار اخیر خط و نشان کشید.

ابوالفضل ابراهیمی (صبای قم)

کاپیتان صبا بر خلاف فصل گذشته که هافبک میانی بود امسال با نظر دایی یک خط به جلو رفته و پشت سر مهاجمان بازی می‌کند. او به مرور زمان نشان داد در این پست هم توانایی بازی کردن دارد و این را مقابل تراکتورسازی بیش از پیش به نمایش گذاشت. ابراهیمی با دو پاس تاثیر گذار موجب شد صبا به دو گل برابر شاگردان تونی برسد و سه امتیاز را کسب کند. علاوه بر نقش داشتن در دو گل، این بازیکن چند موقعیت جدی برای اسلامی و قاضی مهاجمان صبا فراهم کرد که آنها نتوانستند از آن بهره لازم را ببرند. مدیریت، حفظ و انتقال توپ از عقب زمین به خط هجومی صبا هم جزء وظایف ابراهیمی بود که به خوبی از پس آن برآمد.

محمد ابراهیمی (گسترش فولاد تبریز)

محمد ابراهیمی با زدن یک شوت سرکش در بازی با پدیده گل زیبایی را خلق کرد ،او که بازیکن شوتزنی است و بارها از راه دور دروازه حریفان را باز کرده یکبار دیگر نشان داد که همان f14 سابق است،او همچنین موفق شد در این دیدار یک پاس گل نیز بدهد تا بازی موثرش را بدین شکل تکمیل کند،به گفته کمالوند در کنفرانس خبری بعد از بازی ابراهیمی به حفظ جریان بازی نیز کمک شایانی کرد،درست است در این دیدار سه بازیکن دیگر نیز برای گسترش گلزنی کردند اما می توان از ابراهیمی به عنوان یار کلیدی یاد کرد،او فعلا جزو بازیکنان دو گله لیگ محسوب می شود.

محسن مسلمان (پرسپولیس)

دو هفته ای است که کسی او را با حاشیه هایش به خاطر نمی آورد. با حضور 30 دقیقه ای اش در برابر ملوان در هفته گذشته موفق شد ورق بازی را به سود برانکو برگرداند و در برابر استقلال نیز یکی از بی نقص ترین روزهایش را در دو فصل اخیر پشت سر گذاشت تا همه به آینده «مسلمان + پرسپولیس» امیدوار شوند. پاس های دقیق، تکل و خنثی کردن حملات حریف و در کنار آن رهبری حملات پرسپولیس از او یکی از بازیکنان موثر برانکو در این بازی ساخت.

غلامرضا رضایی (سایپا)

مجید جلالی که این روزها سایه اخراج را بیش از همیشه بالای سر خود می بیند خیلی خوشبخت است که در ابتدای فصل برخلاف نظریه همیشگی اش برای استفاده از جوانان دست روی بازیکن باتجربه ای مثل غلامرضا رضایی گذاشت. رضایی در دیدار با سیاه جامگان با گلی دیدنی و در ادامه با پاس گل ارزشمندش به روزبه شاه علیدوست سه امتیاز از مشهد غنیمت گرفت و از آمادگی بالایش خبر داد.

کاوه رضایی (ذوب‌آهن)

بعد از گلی دیدنی در هفته گذشته برابر تراکتورسازی در دیدار برابر راه آهن هم توانست قفل گل نزدن های ذوب در استادیوم فولادشهر را بشکند تا نشان دهد گل زدن از گوشه راست شش قدم را بخوبی بلد است. او با دو گلی که در برابر راه آهن مهدی تارتار به ثمر رساند تیمش را برای یک پیروزی درخشان 4 گله در این بازی کاملا رهبری کرد و اینگونه یحیی را به اولین پیروزی فصل در فولادشهر رساند.

تیم ذخیره

در بین نفرات منتخب می توان از جابر انصاری از استقلال در کنار روزبه چشمی و خسرو حیدری، محمد اسماعیل نظری از استقلال اهواز، امید سینگ از سیاه جامگان که گلی دیدنی و البته بی اثر برابر سایپا به ثمر رساند و نیز روزبه شاه علیدوست از جمع سایپایی ها اشاره کرد. پژمان نوری نیز بعد از گلی که ملوانی ها برابر فولاد به ثبت رساندند رهبری مناسبی برای کسب این برد از تیم خود داشت و اینگونه پرونده هفته یازدهم لیگ برتر بسته شد.