به گزارش پارس به نقل از کیهان: وب سایت آمریکایی المانیتور ضمن انتشار این تحلیل خاطرنشان کرد: در ایران رئیس دولت یا اعضای کابینه هر که باشند، حزب الله همان حزب الله برای جمهوری اسلامی خواهد بود.
المانیتور در ادامه از قول یک مقام ناشناس ایرانی می نویسد: « حزب الله کارت بازی نیست و رکن ارزشمند جبهه مقاومت قلمداد می شود. میانه روی رئیس جمهور در ایران نیز به معنای دست کشیدن ایران از پایگاه هایش در منطقه نیست. »
وب سایت آمریکایی می افزاید: « حزب الله خط مقدم جبهه مقاومت علیه اسرائیل و گروه های تکفیری (رادیکال) قلمداد می شود و این بدان معنا است که باید حمایت بیشتری از آن شود. اسرائیل، دشمن اصلی ایران در منطقه است و حزب الله در سال ۲۰۰۶، تل آویو را شکست داد و در صورت بروز جنگی دوباره قادر به شکست این رژیم است. »
المانیتور افزود: در رابطه با اسرائیل و روابط ایران با گروه های مقاومت، روحانی خود فردی تندرو (! ) قلمداد می شود. او در پاسخ به پیام « سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله به مناسبت پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: « بی تردید تلاش های خستگی ناپذیر شما و سربازان حزب الله در صحنه مقاومت وعده پیروزی قطعی فلسطینی ها و لبنانی ها را که همواره تحت حمایت جمهوری اسلامی بوده، در مقابل رژیم صهیونیستی قرار می دهد. »
در ادامه این تحلیل آمده است: روابط با حزب الله در سطح رهبری جمهوری اسلامی است. رهبر جمهوری اسلامی رهبر حزب الله نیز هست و آنها رهبری عالی ایران را رهبر جهان اسلام قلمداد می کنند. به همین دلیل روابط حزب الله با ایران بیش از رابطه با یک کشور، عقیدتی است و این همان مسئله ای است که بسیاری واقعا آن را درک نمی کنند.
نویسنده افزود: حزب الله، ولایت فقیه را باور دارد و بسیاری در عراق، لبنان، پاکستان و دیگر مناطق این دکترین را قبول دارند و به همین دلیل است که رهبری حزب الله به طور مستقیم با رهبر عالی ایران و کسانی که ایشان انتصاب می کند، همکاری می نماید.