عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌و گو با پارس نیوز اظهار کرد: اگر مردم از وضع موجود ناراحت هستند باید به کسی که فکر می کنند می تواند شرایط را بهبود بخشد، رأی دهند. 

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم باید در این تصمیم مهم شرکت کنند؛ بر اساس قانون جمهوری ، اگر کسی از حق شرکت در انتخابات استفاده نکند بقیه از این حق استفاده کرده و به جای وی تصمیم می گیرند بنابراین باید از بعد حق شخصی و هم از منظر شرایط و زندگی اجتماعی ملزم به تصمیم‌گیری در کنار یکدیگر هستیم. هنگامی که ما با هم در یک اجتماع زندگی می کنیم باید با هم و در همه ابعاد تصمیم گیری کنیم. در عرصه بین‌الملل نیز این‌گونه است هنگامی که در کشور جمعی تصمیم می گیریم ، بستری را فراهم می سازیم تا رییس جمهور نیز از پشتوانه جمعی برخوردار شود و پشتوانه مشارکت در رأی دادن قطعا برای دولتی که به سر کار می آید چه در عرصه ملی و چه در بخش بین‌المللی یکی از موارد بسیار مهم محسوب می شود. 

وی ادامه داد: تصمیمات دولتی که دارای پشتوانه قوی مردمی باشد نیز برخاسته از رأی و انتخاب مردم است. اگر تصمیم گرفتیم و در انتخابات مشارکت حداکثری داشتیم ، قطعا اقدامات اجرایی دولت را برخاسته از آرای همه مردم می دانیم و جای دفاع دارد. این در حالی است که زمانی که در انتخابات شرکت نمی کنیم اثر این مساله کمرنگ می شود و پذیرش و دفاع از عملکرد دولت در جامعه کمتر می شود. حتی اگر دولت اقدام خوبی انجام دهد، حس شیرین آن اقدام به مذاق کسی که مشارکت نداشته، نسبت به کسی که مشارکت داشته، کمتر خوش می‌آید. 

لزوم پرهیز از دادن شعار 

رحیمی مظفری خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از دادن هرگونه شعار بپرهیزند بلکه درباره توانایی‌های خود سخن گویند؛ این دوستان هرآنچه را که توان انجام دارند برای مردم مطرح کرده و کاری کنند تا مردم نسبت به نظام و انقلاب بی اعتماد نشوند. نامزدهای انتخابات به مردم دروغ نگویند ، کارشناسی شده صحبت کنند، صادقانه به مردم اعلام کنند کدام کارها قابلیت اجرایی دارد و کدامیک را نمی‌توان اجرا کرد و به سرانجام رساند. شعارهایی ندهند که بعدا نظام مجبور به هزینه‌دادن برای آنها شود. 

وی افزود: با روحیه‌ای که اکنون وارد مبارزات انتخابات شده‌اند نیز در آینده امور اجرایی را انجام داده و در طول مدت مسئولیت با همین روحیه که اکنون از مردم می خواهند تا آنها را انتخاب کنند در آینده و در میان مردم و برای حل مشکلات آنها حاضر شوند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نامزدهای انتخابات مسائل و مشکلات را توجیه نکنند و باید اکنون در بیان سخنان و دادن شعارهای خود دقت کنند. شرایط مملکت مشخص است و کسی که ادعا می‌کند می‌تواند رییس جمهور یک کشور باشد باید حداقل توانایی پیش‌بینی شرایط یکی دو سال آینده کشور را داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات باید مشخص کنند که با توجه به وضعیت فعلی کشور چه اقداماتی می‌توان انجام داد و چه مواردی قابل انجام نیست. 

رحیمی مظفری خاطرنشان کرد: دروغ باعث بی اعتمادی مردم می شود و اکنون مردم بی‌اعتماد هستند و امیدوارم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به گونه ‌ای رفتار کنند که اعتماد مردم که بزرگترین پشتوانه برای نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود را به مردم بازگردانند. 

دزدی دولت از جیب سرمایه‌گذاران بورس 

وی درباره مهمترین اولویت‌های کاری دولت سیزدهم توضیح داد: مسائل معیشتی و اقتصادی باید در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گیرد زیرا اکنون مردم احساس می کنند که دولت پشتیبان آنها نبوده است. به طوری که در مورد مشکل بورس ، مردم حس می کنند دولت از جیب آنها دزدی کرده است در حالی که تمام مسائل و وقایع اتفاق افتاده در بورس باید برای مردم مشخص شود. حداقل مردم بدانند پولی که از جیب انها خارج شده، صرف چه شده است؛ آیا با آن سدسازی ، جاده‌سازی، ساخت کارخانه و ... شده است مردم به چنین اقداماتی دلخوش باشند. 

اولویت‌های دولت سیزدهم 

وی عنوان کرد: بحث شفاف‌سازی اقتصاد و اینکه چه اتفاقی در حال رخ‌دادن است برای مردم بسیار اهمیت دارد بنابراین دولت سیزدهم باید این مساله را در اولویت قرار دهد. 

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده باید چشم‌انداز اقتصاد آینده را باید با برنامه‌ای دقیق مشخص کند. 

وی افزود: قطعا عوامل خارجی در کشور ما اثرگذار است اما اگر دولت از تصمیمات فوری و به اصطلاح یک شبه پرهیز کند و مسائل را حاشا نکند می ‌تواند یک چشم‌اندازی برای مردم ایجاد کند. آن اطلاعاتی که خود،‌اطرافیانشان درباره ریسک‌های بازار و ضرر و زیان‌ها احتمالی در اختیار دارند، به مردم اطلاع دهند و در عرصه اقتصاد با مردم صاف و صادق باشند. 

نقش تحریم‌ها در بروز مشکلات داخلی 

وی درباره نقش تحریم‌ها در بروز مشکلات داخلی کشور بیان کرد: بالاترین نارضایتی در میان مردم مربوط به ضرر و زیان‌ آنها در بازار سرمایه است و و باید پرسید آیا مشکلات بورس ربطی به تحریم داشت؟ باید بررسی شود بیشترین نارضایتی‌ها که در یک سال اخیر شاهد آن بودیم ناشی از تحریم بوده یا بی‌عدالتی مسئولان، وعده‌های دروغ، اقدامات نامناسب، تصمیم‌گیری ‌های غلط و احساساتی، بی‌برنامه‌ بودن‌ها بوده است؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها نباید به سراغ اقتصاددان‌ها، سیاست‌مداران، نمایندگان مجلس رفت بلکه مردم در جامعه بهترین قاضی این شرایط هستند و می ‌توانند پاسخ دهند که منشاء مشکلات چیست و آیا این مشکلات به تحریم بازمی‌گردد یا نه.