حجت‌الاسلام حسین جلالی ، نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی درتشریح انتخابات پیش رو به «پارس نیوز» اظهارداشت: مدت‌ها بود که دیگر مردم امیدی نداشتند اما در جریان انتخابات ۱۴۰۰، باری دیگر امید به مردم بازگشت و گم‌گشته‌شان در میان کاندیداهای احراز صلاحیت شده، پیدا شد. با توجه به شرایط کنونی و بررسی‌های میدانی، پیش‌بینی می‌گردد ۴۰ میلیون نفر در این انتخابات، مشارکت کنند؛ البته چنین رقمی بالا نیست اما بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشور است. 

وی به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص نقش انتخابات در آینده کشوراشاره کرد و افزود: برپایه ارزیابی نمایندگان خانه ملت ازحوزه‌های انتخابیه خود، منتخب مردم با ۳۰ میلیون رأی پیروز میدان انتخابات خواهد شد. این نشان می‌دهد ملت قهرمان با وجود مشکلات و دشمنی‌هایی که ازسوی استکبارجهانی علیه ملت و کشور ایران صورت می‌گیرد اما با درک شرایط بار دیگر خالق حماسه‌ای ماندگار دراین صحنه می‌شوند.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: لازم به ذکر است تا بگوییم رقابت این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری میان ابراهیم رئیسی و عبدالناصر همتی‌ست. حال باید ماند و دید مشارکت چگونه و منتخب مردم کیست. 

*جنگ روانی علیه انتخابات بی‌ثمر است

عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: برخی درصدد مهندسی کردن انتخابات هستند و دائم سعی در کاهش مشارکت مردم دارند. تخریب انتخابات موضوع تازه‌ای نیست و تنها مختص به مشارکت مردم نیست. 

وی درانتها متذکرشد: بی‌شک تخریب ‌گران و معاندین پس از اعلام کاندیدای موردنظر اعلام تخلف می‌کنند و هنگامی که مشاهده کنند این رویکرد‌شان اثرگذار نیست، عنوان می‌کنند که رئیس جمهور قدرت اجرایی ندارد و برای اعمال تصمیمات دست بسته است‌‌. بنابراین باید پذیرفت که تخریبات دائمی و مطابق یک سناریوی قدیمی‌ست‌.

وی گفت: هنگامی که این جریان موافق میل برخی‌ها نیست شروع به تخریب و تحریک سایر مردم می‌کنند. در جریان این انتخابات این تخریب‌ها در وهله نخست از شورای نگهبان و سپس کاندیداهای احراز صلاحیت شده شروع شده و حال به عملکرد کاندیداها رسیده است.

او یادآور شد: دشمنان نظام و انقلاب برای کم رنگ کردن مشارکت مردم از مدت‌ها قبل جنگ روانی و تبلیغاتی خود را آغاز کردند اما به طورحتم مردم با هوشیاری هرچه تمام‌تر موجب شکست اهداف آنها می‌شوند.