به گزارش پارس ، به نقل ازکیهان، او می نویسد: پایگاه نظامی « لیریک» مقر فرماندهی کل دسته « گالیله» ، متعلق به ارتش اسرائیل است. مسیر منتهی به این پایگاه، چنان پوشیده از درخت است که جاده از دور دیده نمی شود. ستوان « یار» ، از سخنگویان ارتش اسرائیل است که می گوید ارتش بیش از آنکه از ارتش لبنان بیم داشته باشد، به تحرکات حزب الله توجه دارد و مهمترین مشغله فکری ما، آنها هستند. این مسئول ارتش اسرائیل در حالی که به تک تک روستاهای جنوب لبنان اشاره می کند، از مخفی گاه های حزب الله، خانه های مخفی، شیعیانی که به سمت جنوب می آیند و مسیحیان و دروزی هایی که به سمت شمال می روند، حرف می زند.
وی می گوید: « هر واحد حزب الله، در اسرائیل منطقه ای برای هدف خود در نظر گرفته است. هر روستایی هدف خود را در اسرائیل دارد و می تواند در هر زمانی شهرهایی مانند تل آویو را مورد هدف راکت ها و موشک های دوربرد، برد متوسط و برد کوتاه، قرار دهد. »
این گزارش می افزاید: جنبش حزب الله تحت رهبری حسن نصرالله، به دل مشغولی اصلی اسرائیل تبدیل شد. در سال ۲۰۰۶ حزب الله ضربات سنگینی به پیکر ارتش اسرائیل وارد کرد که اسرائیل آمادگی آن را نداشت. حزب الله در آن سال در پاسخ حمله اسرائیل اقدام به شلیک هزاران راکت، موشک و خمپاره به سوی اسرائیل کرد که به کشته شدن حداقل ۱۵۰ نفر منجر شد.
لالیبرته می نویسد: حزب الله لبنان در حال حاضر زرادخانه موشکی قابل توجهی در اختیار دارد که قادر است بسیاری از بخش های تحت اشغال اسرائیل، از جمله اهداف مهم و استراتژیکی مانند بندر و پالایشگاه های نفت حیفا را هدف قرار دهد.
« پیتر لرنر» ، یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل، تعداد اعضای گروه شبه نظامی حزب الله را بین سی تا چهل هزار نفر تخمین می زند و می گوید: « حزب الله قادر است به مدت یک ماه اسرائیل را زیر آتش بگیرد.
لیبرته می افزاید: جنبش حزب الله اکنون نگاه خود را به اوضاع سوریه معطوف کرده و حدود سه هزار تن از مبارزان آن در حال کمک به سوریه هستند. اما اسرائیل به دوردست می نگرد و نگران نفوذ ایران است.
لرنر می گوید: « مبارزان حزب الله توسط سپاه پاسداران ایران آموزش می بینند. در شهر قصیر، ما برای اولین بار آنان را مشاهده کردیم که تانک می راندند. آنها این کار را کجا یاد گرفته اند؟ »