به گزارش پارس به نقل از مهر، سید رضا افتخاری، درباره همگروهی ایران با استرالیا، چین و اندونزی در مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا، با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: ما برای قرعه کشی به مالزی نرفتیم و اصلا خوب شد که به این مراسم نرفتیم! گروه خوبی نصیب ایران شده است و همچنین یک روز استراحت بیشتر قبل از فینال نصیب ملی پوشان می شود.

وی افزود: گروهبندی به نوعی است که ژاپن و تایلند در صورت صعود در مرحله نیمه نهایی به هم خواهند خورد. اینگونه ما یک پای فینال هستیم و در آخرین مسابقه با یکی از این دو تیم بازی خواهیم کرد. به نظرم این قرعه کشی همه جوره به سود ایران است.

رئیس کمیته فوتسال با بیان اینکه تیم ملی ایران در یکسال گذشته هم ژاپن و هم تایلند را شکست داده است، گفت: ملی پوشان ما از نظر روحی و روانی از این دو تیم برتر هستند. خوشبختانه تا این لحظه مصدوم و محروم هم نداریم و با تمام قوا به مسابقات خواهیم رفت.

افتخاری درباره بازی های تدارکاتی تیم ملی قبل از حضور در جام ملت ها، تصریح کرد: کرواسی بازی با ایران را لغو کرد. البته ما روی این بازی خیلی هم حساب نکرده بودیم. تیم های اروپایی جرات ندارند با ایران بازی کنند! به هر حال بازی های مرحله گروهی جام ملت ها برای ما به نوعی مسابقات تمرینی - تدارکاتی به حساب می آید.

وی در خصوص احتمال حضور ایران در تورنمنت ازبکستان هم گفت: ما نگران بازی تدارکاتی نیستیم. منتظر ازبکستان هستیم تا وضعیت تورنمنت را روشن کند. خسوس گفته بود که قبل از جام ملت ها به هفت بازی تدارکاتی نیاز دارد. اگر تورنمنت ازبکستان هماهنگ شود، سه مسابقه آنجا برگزار می کنیم. بعد از آن با تیم امید ایران هم یک مسابقه انجام می دهیم و سه دیدار اول مرحله گروهی هم به چشم مسابقات تدارکاتی نگاه می کنیم!

افتخاری در پایان گفت: البته این به معنای این نیست که تیم های حریف را دست کم بگیریم. به هر حال تیم ما یک سر و گردن از فوتسال آسیا بالاتر است و می توانیم راحت به فینال برسیم.

مسابقات جام ملت های آسیا از ۳۰ آوریل تا ۱۰ مه (۱۰ اردیبهشت ۹۳ تا ۲۰ اردیبهشت) در ویتنام برگزار خواهد شد.