تأمل و انصاف
۱- مراد از تعبیر « رجعتی دیگر» یک اشتراک لفظی و به معنای لغوی آن است. و از این واژه در معنای اصطلاحی آن که در مباحث دینی و مذهبی به کار می رود، استفاده نشده است.
۲- مقصود از این تعبیر، آرزوی تعجیل در ظهور امام عصر (عج) است و تمنای آنکه در آینده ای نزدیک احمدی نژاد که حامل گفتمان مهدوی (سوم تیر) بوده است، در دولت یار توفیق خدمت داشته باشد. با گوش دادن به کلام و یا خواندن عبارت می توان سیاق « دعا» را بخوبی استشمام کرد.
۳- « احمدی نژاد» بر ما حق برادری دارد. و حق یک برادر مسلمان دعا برای اوست. با این تعبیر به دعای مکرر او در این هشت سال مبنی بر « واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره… » « آمین» گفته شده است. انصاف دهید از یک « آمین» برای دعای یک برادر در جهت نصرت ولی عصر (عج) هم باید دریغ کرد؟ !
۴- واضح است دعا برای کسی که در حال حیات است از سوی کسی که برای تعجیل در ظهور دعا می کند، آرزوی رویت امام، در حال حیات، مقدم بر موضوع « رجعت» است، که بعد از مرگ خواهد بود.
۵- با هیچ تعبیر و تفسیر غریبی، « تعیین وقت ظهور» و یا « تعیین یاران امام عصر» و… از این کلام نمی توان فهمید، و به گوینده نسبت غیب گویی داد. البته باور غیب، شرط ایمان است ولی ایمان به غیب، غیب گویی نیست.
۶- به فرض آنکه از این تعبیر معنای اصطلاحی « رجعت» مرتبط با ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه برداشت شود. آن نیز آرزوی قلبی، علاقه و اعتقاد شیعیان است که بنا بر نقل مرحوم حاج شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان، با تعالیم و آموزه های امام صادق علیه السلام هر شیعه هر روز صبح در پیشگاه خداوند سبحان و با استغاثه می خواند:
اللهم ان حال بینی و بینه الموت الذی جعلته علی عبادک حتما مقضیا فاخرجنی من قبری موتزراً کفنی، شاهراً سیفی، مجرداً قناتی، ملبیاً دعوه الداعی فی الحاضر و البادی
کیهان: کاش جناب الهام به جای این همه آسمان و ریسمان کردن برای توجیه اظهارات سخیف و بی اساس خود، در چند کلمه به خطای بزرگی که مرتکب شده است اعتراف کرده و ضمن توبه به پیشگاه خداوند متعال، از مردم نیز عمیقاً پوزش می خواستند.