حسین کنعانی مقدم درگفت وگو باپارس نیوز درباره لزوم بهره گیری از شبکه ملی اطلاعات بیان داشت: گرچه نزدیک به ۴۰سال است که زیرساختهای Itرا درکشور ساماندهی کنیم و اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شده است اماوابستگی مان به شبکه های بین المللی و انحصاری شدن آن در خدمت برخی پیام رسانهای خارجی مانند تلگرام، باعث شده نتوانیم جایگاه خودمان در It را داشته باشیم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه خیلی ازشبکه هایی ارتباطی که هم اکنون در حال استفاده شدن است عمدتا درگذشته کاربرد نظامی و اطلاعاتی وامنیتی بوده است و همین موبایلها و شبکه های اینترنت،توسط Cia ، ناسا و مراکز امنیتی واطلاعاتی مختلف در دنیا اختراع استفاده شده است و سرورهای آنها برای جمع آوری اطلاعات بکارگرفته می شود.

دبیر کل حزب سبز ایران یادآورشد: هم اکنون شاهد آن هستیم که مسئولان فیس بوک برای اینکه اطلاعات مشترکان آن را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار داده بودند،مورد مواخذه قرارگرفته است. متاسفانه نشت اطلاعات شخصی، از سوی شبکه های پیام رسان خارجی بسیار بالاست.

کنعانی مقدم یادآورشد: یکی ازپایه های امنیت ملی کشور، امنیت اطلاعات است. امنیت اطلاعات باید با روشهایی که مانع از نفوذ دشمن می شود بصورت بومی درکشور شکل بگیرد.

وی تاکیدکرد: برخی فضاسازی انجام می دهند که ایجاد محدودیت برای پیام رسانهای خارجی، ایجاد محدودیت برای درمسیر ازادی ارتباطات و اطلاعات است، در صورتی که اینطور نیست و استفاده افراد اقتصادی از این شبکه های اجتماعی مانند تلگرام برای فروش کالاهاو استفاده از پول های مجازی مانند بیت کوین ، عملا اقتصاد مجازی راشکل داده است و متاسفانه ما در دام الکترونیک دیتا قرارگرفته ایم.

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب عنوان کرد: متاسفانه دیتاهای ما که سرمایه ملی است به راحتی ومجانی در اختیار دشمن قرار می گیرد و آنها از اسن موضوع بهره برداری می کنند، یه همین خاطر یکی از وظایف دولت و حاکمیت اولاایجاد زیرساخت شبکه های اجتماعی بومی برای مردم است بصورتی که امن و مطمان باشد و دوم اینکه مانع از رخنه و نفوذ اطلاعاتی و جاسوسی دشمنان در شبکه های اطلاعاتی بومی شوند.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: همین ویروسی که اخیرا از سوی اسرائیل برای حمله به نیروگاه اتمی ما بود و خیلی از حمله هایی دیگر عمدتا از طریق همین شبکه های اجتماعی، نفوذ می کنند و به سیستم های اطلاعاتی داخلی در کشور نفوذ می کنند. دردنیای کنونی که کشورها متوجه این عارضه شده اند به شبکه های ملی مثل اینترانت و اینترنت روی آورده اند  .

وی تصریح کرد: اینترانت یک شبکه بسیار مطمان است و اگر کشور درگیر یک جنگ الکترونیکی شود، کشورمان معطل قطع ارتباطات با سرورهای بیگانه نخواهد شد و ابزار سلطه در دنیا شبکه های اینترنتی، دیتا و مخابراتی است .

دبیرکل حزب سبز ایران عنوان کرد: قطعا لازم است دولت دست به کار شود و‌شبکه ملی اطلاعات خاص خود را داشته باشیم ، هم اکنون مخالفت هایی که برای فیلترینگ تلگرام انجام می شود از سوی گردانندگان سرورهای بیگانه است که تبلیغاتی برعلیه دولت می کنند.

وی گفت: دولت باید سریعا ظرفیت و زمینه های فعالیت اقتصادی در شبکه های مجازی داخلی را در اختیار افرادی که در شبکه های پیام رسان خارجی مانند تلگرام کار می کنند، قرار دهد تا بتوانند در اینتزانت به کسب و کار خود بپردازند چراکه تاخیر در بکارگیری شبکه های ارتباطی داخلی دیگر پذیرفتنی نیست . معرفی و استفاده شبکه های مجازی داخلی به اعتماد مردم به این شبکه ها می انجامد.

انتهای پیام/