وحید صاحبکاران عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر وظایف ذاتی پلیس فتا و براساس رصد و پایش صورت گرفته، مشخص شد فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی بانوان گرگانی و فیلم‌های غیراخلاقی در فضای مجازی می‌کند که موضوع برای پیگیری و اقدام قضایی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تکمیل تحقیقات فنی و اطلاعاتی در نهایت مدیر کانالی با عنوان گرگان مدلینگ ( gorgan_modeling) با یک هزار و 238 نفر عضو شناسایی شد.

سرپرست پلیس فتا گلستان خاطرنشان کرد: برابر مستندات استخراج شده از این کانال، این تصاویر بدون هماهنگی و اجازه کاربران در این گروه انتشار یافته، ضمن آنکه در کنار انتشار تصاویر شهروندان شاهد بارگذاری فیلم‌های مبتذل بودیم.

صاحبکاران توضیح داد: در ادامه روند رسیدگی به پرونده مذکور و ارسال گزارشات و مستندات به مقام قضایی، تعدادی از بانوان جوان و نوجوان با مراجعه به پلیس فتا گلستان نسبت به انتشار تصاویر خصوصی خود طرح شکایت کرده و خواستار رسیدگی و برخورد قضایی با مدیران کانال مذکور شدند.

وی گفت: همچنین تعدادی از شهروندان نیز از طریق تماس تلفنی با پلیس فتا از محتوای بارگذاری شده بر روی این کانال اظهار نارضایتی کردند.

سرپرست فتا استان گلستان تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با مقام قضایی و با بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان، متهم شناسایی و دستگیر شد.

صاحبکاران بیان کرد: در بازرسی از متهم، یک دستگاه گوشی تلفن همراه نیز توقیف شد و پس از اعتراف متهم به اعمال غیرقانونی خود و ابراز ندامت، هدف و انگیزه خود از این اقدام را جلب رضایت افراد، دوست‌یابی و افزایش اعضاء و ‌بالا بردن ممبر کانال مطروحه ‌عنوان کرد.

صاحبکاران از شهروندانی که در ارتباط با محتوای این کانال به نحوی مورد سوء‌استفاده واقع شده‌اند خواست در صورتی که خواستار پیگیری یا رسیدگی قضایی هستند به پلیس فتا استان یا دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان مراجعه کنند.

وی متذکر شد: در این پرونده متهم به استناد مواد 15،14، 16و17 قانون جرایم رایانه‌ای‌ مرتکب جرم شده که به مرجع قضایی معرفی شد.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد غیرقانونی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند.