پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- با وجود حمایت حداکثری صدا و سیما از دولت یازدهم ولی دولت همچنان به رسانه ملّی بودجه نمی دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، همچنان دولت حمایت جدی از رفع مشکلات بودجه‌ای دولت در صدا و سیما انجام نداده است و حتی برخی اعضای ارشد اجرایی نسبت به انتصاب برخی افراد در سازمان صداوسیما فشارهایی داشته اند.

حضور پررنگ مسوولان گوناگون دولتی که حتی بعضاً روی آنتن از خجالت یکدیگر در آمدند هم از آخرین مصادیق گسترده همراهی گسترده رسانه ملی با دولت یازدهم است. در هفته دولت اما این همراهی شدت و حدت بیشتر و افزون‌تری گرفته است. حالا هر چند به‌طور موقت شاید رضایت حامیان رییس‌جمهور هم جلب شده باشد. حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون حقوقی رییس‌جمهور در یکی از برنامه‌های زنده سیما با تشکر از اتخاذ رویکرد جدید صدا و سیما و با اشاره به عملکرد رسانه ملی در هفته دولت می‌گوید: «صدا و سیما زمان خوبی را برای پوشش برنامه‌های هفته دولت اختصاص داد.»

او در ادامه جمله دیگری هم گفته بود که معنادار به نظر می‌رسید: «این سازمان رویکرد جدیدی را در پیش گرفته که شایسته قدردانی است. حال اینکه چنین رویه‌ای چگونه با رویه‌ای که روزنامه آرمان به نقل از ایزدی منتشر کرده بود که با نزدیک شدن به انتخابات، موانع رسانه‌ای در رادیو و تلویزیون علیه دولت افزایش خواهد گرفت قابل جمع است، دیدگاهی است که باید حامیان دولت پاسخ گویند.

بر همین اساس دکتر احسان قاضی‌زاده هاشمی می گوید: «این همراهی نسبت به دوره مدیریتی آقای لاریجانی بر سازمان صدا و سیما که با دولت اصلاحات همراه بود، در دوره آقای ضرغامی و حتی در دوره محدود و یکسال آقای سرافراز بسیار بیشتر است، روزهای اخیر که هفته دولت بود، اما تقریباً هر شب یک یا دو وزیر در آنتن‌های گوناگون تلویزیون حضور و نماینده‌ای از دولت یک ربع، نیم‌ساعت، سه ربع و دو ساعت در تلویزیون حضور دارند. به قدری حضور نمایندگان دولت در تلویزیون زیاد است که حتی در آنتن زنده هم یکدیگر را نقد می‌کنند- به نظر، آنتن یک طرفه به مجموعه‌ای از وزرا یا مدیران ارشد دولت داده شده به عنوان مثال بحثی که اخیراً آقای ترکان در رسانه ملی داشتند و حتی آنونس‌های تبلیغاتی که بنده می‌دانم، بدون دریافت هزینه‌های تبلیغاتی پخش می‌شود.»