به گزارش پارس به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در مورد پرونده سعید مرتضوی برخی اعلام کردند که در آن وقت‌کشی می‌شود و با اینکه حکم صادر شده ولی وی اعتراض نکرده است؟ گفت: اگر محکوم‌علیه اعتراض نکند پس از گذشت بیست روز، حکم قطعی می‌شود و حق اعتراض ندارد.

وی یادآور شد: به نظرم نمی‌رسد که وقت کشی به نفع متهم در این زمینه صورت گرفته شده باشد.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: در مورد پرونده دادستان سابق تهران باید یادآور شوم که در یک مورد آن حکم صادر شد، یک مورد کیفرخواست و یک مورد دیگر هم اکنون حکم صادر شده، ولی قطعی نشده است. بنده هم نمی دانم که وی ظرف 20 روز اعتراض کرده یا خیر.

وی در مورد اینکه آیا دادگاه بابک زنجانی در موعد مقرر برگزار می‌شود؟ گفت: تا الان در مورد برگزاری این دادگاه تاخیری اتفاق نیفتاده است.

محسنی اژه ای در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده جزیره کیش گفت: این پرونده یکی از پرونده‌هایی است که در مورد اصل مبلغ اختلاف فاحشی وجود دارد. (بین مبلغ واقعی زمین و مبلغی که تعیین شده است)

وی یادآور شد: کیفرخواست این پرونده صادر شده و به دادگاه رفته و پرونده در دادگاه مطرح رسیدگی است.

محسنی اژه‌ای در مورد علت بازداشت یکی دو نفر از اعضای حزب مشارکت که مورد سئوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، گفت:‌ از بیان جزئیات در این زمینه معذورم، ولی تا آنجا که می‌دانم از دو نفری که در این زمینه در ابتدا بازداشت نبوده اند، تحقیقات انجام شد و قراری صادر و آزاد شدند، ولی در تحقیقات بعدی مشخص شد که باید قرار تشدید شود و در نهایت به بازداشت موقت تبدیل شد.

معاون اول قوه قضاییه در مورد نامه عفت مرعشی به وی که مورد سئوال یکی دیگر از خبرنگاران بود گفت: بنده این نامه را به دادستانی ارجاع دادم تا اگر لازم دانسته شد جواب آن را بدهند و اگر لازم بود آن را پیگیری کنند.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد کمپینی که برای حمایت از محمدعلی طاهری تشکیل شده که سئوال یکی دیگر از خبرنگاران بود گفت: ما از وضعیت حکم، مجاز به بیان جزئیات نیستیم. در این مورد حکم صادر شده، اعتراض کردند و اکنون پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنده نمی‌دانم که دیوان عالی چه تصمیمی در این مورد می گیرد ولی تا آنجا که می دانم هر پرونده ای که به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود سه حالت دارد؛ حالت اول اینکه پرونده از سوی دیوان مورد نقض قرار می گیرد و برای رسیدگی مجدد به شعبه دیگری می رود. حالت دوم این است که دیوان می‌تواند از پرونده نقص بگیرد و آن را به شعبه صادر کننده حکم بفرستد تا نواقص را رفع کند و در حالت سوم این است که حکم را تائید می‌کند.

محسنی اژه‌ای درباره اخذ رشوه 17 میلیاردی توسط رئیس دفتر یکی از شعب دادگاه گفت: فردی که به عنوان مدیر دفتر دادگاه یا کارمند دادگاه، رشوه 17 میلیاردی اخذ کرده باشد نداریم، شما اگر اطلاعاتی دارید آن را به من بدهید.