به گزارش پارس به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، رامی الحمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود گفت: سرمایه گذاری فرانسه برای پشتیبانی از کشور فلسطین سرمایه گذاری بر روی دمکراسی و صلح و ثبات در کل منطقه است و من از فرانسه به خاطر این پشتیبانی پیوسته از موضوع فلسطین و توسعه فلسطین و ایجاد نهادهای فلسطینی که طی دهه های گذشته تداوم داشته است تقدیر می کنم. فرانسه به فلسطینی ها برای رهائی از اشغالگری اسرائیل و بهبود حقوق مشروع فلسطینی ها در حوزه آزادی و استقلال و بازگشت آوارگان کمک کرده است. 
وی در بخش دیگری گفت: نشست کمیته وزارتی مشترک فلسطین وفرانسه برای نخستین بار برگزار شد زیرا مقامات ارشد شماری از وزارتخانه ها و نهادهای طرفین در این نشست حضور داشتند تا توافقنامه هایی برای تقویت روابط دوجانبه و تعمیق روابط مشترک تنظیم شود.
وی در بخش دیگری گفت: توافقنامه هایی که کمیته مشترک وزارتی تنظیم کرد به تقویت دولت وحدت ملی فلسطین برای عمل به مسئولیت هایش در برابر شهروندان فلسطینی در مناطق مختلف و خصوصاً مناطق موسوم به جیم و قدس شرقی و نوار غزه کمک می کند. توافقنامه های امضا شده مربوط به گسترش رایزنی های سیاسی و راههای پشتیبانی از بودجه حکومت فلسطین و حمایت از اقتصاد ملی فلسطین و آموزش عالی و بخش آب است. 
نخست وزیر تشکیلات خودگردان گفت: ما در این کمیته مسائل مهمی را بررسی کردیم. ازجمله موارد مهم شامل راههای فعالسازی تلاشهای فرانسه در پشتیبانی از رهبران فلسطین و خصوصاً محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برای کسب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تعیین سقف زمانی مشخص برای پایان دادن به اشغالگری های اسرائیل و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس و همچنین طرح فرانسه برای فعالسازی روند سیاسی بین المللی بر پایه راه حل تشکیل دو کشور است. ما طرف فرانسوی را از اقدامات مستمر اسرائیل درنقض حقوق ملت فلسطین مطلع کردیم این امور خصوصاً شامل اقداماتی می شود که علیه مقدسات مسیحی و اسلامی در قدس انجام می دهد و همچنین تعرضات و طرح های یهودی سازی در این شهر و طرح های تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و رویداد اخیر دوما که اعضای یک خانواده به آتش کشیده شدند و منجر به شهادت سه عضو آن خانواده شد و یک کودک که عضو چهارم همین خانواده است هنوز از شدت سوختگی رنج می برد.
الحمدالله در ادامه به مواردی که در نشست مقامات طرفین مورد تاکید قرار گرفت اشاره کرد که شامل این موارد است: ادامه ارتباط و رایزنی های دو کشور در حمایت از مقامات فلسطینی و خصوصاً محمود عباس برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی شرق قدس ، ادامه تلاش های فرانسه برای تضمین روند سیاسی براساس تشکیل دوکشور براساس قطعنامه های ذیربط ، مداخله جدی اتحادیه اروپا برای ملزم کردن اسرائیل به توقف نقض حقوق ملت فلسطین و توقف شهرک سازی ها و تصرف اراضی و تخریب خانه ها و اراضی کشاورزی و بیرون راندن اهالی فلسطین از سرزمینشان به ویژه از مناطق موسوم به جیم و یهودی سازی قدس و مسجدالاقصی و جلوگیری از تنفرآفرینی های شهرک نشینان و تحت تعقیب قرار دادن مجرمان.
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در بخش دیگری گفت: ما از کشورهای اروپائی و کشورهای کمک کننده می خواهیم به تعهدات خود در کنفرانس قاهره برای تسریع بازسازی و پشتیبانی از دولت وحدت برای تامین نیازهای فلسطین که با ویرانی های گسترده ناشی از تجاوزگیری های اسرائیل مواجهند عمل کنند. ما همچنین خواستار تلاش بیشتر برای ملزم کردن اسرائیل به توقف محاصره نوار غزه و اجازه ورود مصالح ساختمانی و امکان ترددهای تجاری به نوار غزه برای ایجاد رونق اقتصادی و حمایت از مقاومت شهروندان غزه هستیم.
وی افزود: ما خواستار مداخله فرانسه برای ملزم کردن اسرائیل به فراهم کردن امکان دسترسی دولت فلسطین به مناطق حاشیه ای موسوم به جیم هستیم که مساحت آن حوالی 64 درصد از کرانه باختری می شود تا موانعی که اسرائیل در مسیر سرمایه گذاری فلسطین در این مناطق ایجاد کرده است برطرف شود و دولت فلسطین بتواند از منابع طبیعی موجود در این مناطق بهره برداری کند.
وی دربخش دیگری درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل متحد گفت: امروز ان شاءالله این موضوع تصویب خواهد شد و ما از فرانسه به خاطر تلاشهایی که در این خصوص کرده تشکر می کنیم. ما امیدواریم که فرانسه کشور فلسطین را در اراضی 1967 به پایتختی شرق قدس به رسمیت بشناسد.
الحمدالله گفت: ما به راه حل تشکیل دو کشور فلسطین در کنار اسرائیل و مقاومت مسالمت جویانه برای تحقق اهدافمان متعهد بوده ایم. ما به مدت 21 سال از زمان نشست اسلو تاکنون مذاکرات بی نتیجه ای را دنبال کرده ایم. ما اکنون با توجه به ادامه شهرک سازی ها و کشتارها و آواره سازی ها دیگر چه کاری جز مراجعه به نهادهای بین المللی می توانیم انجام دهیم؟ 
وی افزود: مقامات فلسطینی و در رأس آنها محمود عباس برای مذاکره آمادگی دارند اما این مذاکرات باید براساس مراجع جدیدی باشد. ما خواستار تعیین سقف زمانی مشخصی هستیم که در طرح فرانسه ذکر شده است. ما نمی خواهیم برای مذاکره ، وارد مذاکره شویم. ما می خواهیم ضمن تعیین سقف زمانی همه مسائل مربوط به راه حل نهائی نظیر مرزها مشخص شود. اسرائیل از معدود حکومت های جهان است که هنوز مرزی برای خود ترسیم نکرده است. ما می خواهیم درباره مرزها گفتگو کنیم و مرزهای فلسطین و اسرائیل را بشناسیم. شهرک سازی ها باید متوقف شود. شهرک سازی ها براساس همه منشورها و قوانین بین المللی غیرقانونی است. اکثر و شاید همه کشورهای جهان این شهرک سازی ها را به رسمیت نمی شناسند. این نکات شرط نیست. همه توافقنامه های بین المللی که ما و اسرائیل آن را امضا کرده ایم بر لزوم توقف شهرک سازی تصریح دارند. /خبرگزاری صدا وسیما