به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فرانسه: ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است در حملات هوایی تحت رهبری عربستان سعودی، دو بار مناطق نزدیک سفارت ایران در یمن هدف قرار گرفته است. ایران همچنین در خصوص « پیامدهای جدی » در صورتی که چنین بمباران هایی ادامه یابد، هشدار داد.

غلامعلی خوشرو سفیر ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد سفارت ایران در صنعا در حملات هوایی 25 ماه مه متحمل خسارت شدید شد و این حمله در پی حمله مشابهی در بیستم آوریل، روی داد.

خوشرو در این نامه به شورای امنیت سازمان ملل متحد نوشت :« من می خواهم هشدار دهم تکرار حملات هوایی مشابه نزدیک نمایندگی دیپلماتیک کشورم در آینده می تواند پیامدهایی جدی، از جمله برای ایمنی و امنیت دیپلمات های ایرانی در صنعا داشته باشد ».

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی بیست و ششم ماه مارس حملاتی هوایی را در یمن به منظور متوقف کردن پیشروی های مبارزان حوثی آغاز کرد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد در نامه خود درخواست کرد شورای امنیت فورا به عملیات هوایی به سرکردگی عربستان سعودی، که هم اکنون در یازدهمین هفته خود قرار دارد، بپردازد.

سازمان ملل متحد روز یکشنبه دوری از مذاکرات را در ژنو میان دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن، حوثی ها و دیگر احزاب سیاسی به منظور پایان دادن به خشونت ها در یمن و ترسیم مسیری برای یک راه حل سیاسی آغاز خواهد کرد.