به گزارش پارس به نقل از رسانه های خبری فلسطین، رامی حمد الله در جلسه ویژه ای که دولت امروز پنج شنبه برگزار کرد، گفت که روز دوشنبه آینده در نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین سرنوشت دولت کنونی مشخص می شود و تصمیم مناسب درباره تعدیل وزرا گرفته خواهد شد که آیا دولت وحدت ملی و یا اینکه دولتی متشکل از نمایندگان گروه های فلسطینی و برخی مستقل ها تشکیل می شود.
حمد الله همچنین تاکید کرد که دولت کنونی به تصمیمات رهبران فلسطینی پایبند است و انجام ماموریت های خود تا زمان اتخاذ تصمیم مناسب برای مقابله با چالش های سیاسی و اقتصادی را ادامه خواهد داد.
وی تصریح کرد اینکه دولت نتوانست ماموریت های خود در نوار غزه از جمله نظارت بر همه گذرگا ها را انجام دهد و موانعی بر سر راه طرح های دولت برای دستیابی به راه حل های همه مسائل ناشی از دودستگی از جمله قضیه کارکنان و ادغام موسسات دولت، قرار داده شد اینها با هیچ یک از خواسته های ملت فلسطین برای از بین بردن آثار دودستگی و احیای وحدت ملی همخوانی ندارد.
مصر برای ششمین روز متوالی گذرگاه رفح را بازگشایی کرده است
مسئولان مصر برای ششمین روز متوالی گذرگاه زمینی رفح را برای عبور افراد دارای نیازهای انسانی، بازگشایی کرده است.
بر اساس این گزارش، شب گذشته 570 مسافر از طریق گذرگاه زمینی رفح وارد خاک مصر شدند.
اداره گذرگاه ها و مرزهای غزه اعلام کرد که 6 دستگاه اتوبوس گذرگاه رفح را به سمت مصر ترک کرد و 75 مسافر نیز وارد غزه شدند.
بر اساس این گزارش، مسئولان مصر اعلام کرده اند که گذرگاه رفح تا جمعه شب باز خواهد بود.
ابومرزوق : هیچ طرح مکتوبی در مورد آتش بس ارائه نشده است
عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اظهارات مربوط به ارائه پیشنهاداتی در خصوص آتش بس با رژیم صهیونیستی را بی اهمیت خواند و گفت که آنچه در این زمینه مطرح شده است اظهارات شفاهی می باشد و هیچ طرح مکتوبی در این زمینه ارائه نشده است.
"موسی ابومرزوق" طی اظهاراتی که آن را در صفحه خود بر روی شبکه ارتباط اجتماعی فیس بوک منتشر کرد، فاش کرد: رابرت سری نماینده سابق سازمان ملل در روند سازش در خاورمیانه نخستین کسی بود که بحث آتش بس را مطرح کرد و پس از او تونی بلر نماینده سابق کمیته بین المللی چهارجانبه و شماری از سفرا و نمایندگان سیاسی بین المللی مطرح کردند. 
وی یادآور شد: برخی از این نمایندگان و دیپلمات ها با رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس دیدار و گفت و گو کرده اند. 
وی خاطرنشان ساخت: حماس باب گفت و گو و دیدار و ملاقات را به روی درخواست کنندگان آن نبسته است.
این مقام بلند پایه حماس تصریح کرد: تا این لحظه طرح مکتوبی در زمینه آتش بس مطرح نشده است تا با گروه های ملی پیرامون آن مذاکره کنیم.
ابومرزوق یادآور شد: هرگز حماس از مسیر اصلی خود منحرف نخواهد شد و هرگز از اصول ملی خود تخطی نخواهد کرد.
پیش از این برخی منابع عربی و اسرائیلی گزارش دادند که موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه از طریق گذرگاه رفح، غزه را به مقصد دوحه ترک کرد.
این منابع افزودند که ابومرزوق حامل پیش نویس توافقنامه آتش بس طولانی مدت با رژیم صهیونیستی است که اخیرا در دیدار وی با نیکولای ملادینوف فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در خاورمیانه تدوین شده است و ابومرزوق قرار است درباره این پیش نویس توافقنامه با رهبران جنبش حماس از جمله خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی این جنبش بحث و گفت وگو نماید.
در همین راستا یک سایت اسرائیلی گزارش داد که پیش نویس توافقنامه آتش بس شامل 3 بند است: نخست توقف تمامی اشکال درگیری های نظامی بین اسرائیل و فلسطینیان، بند دوم مربوط به پایبندی اسرائیل به رفع محاصره نوار غزه که خود شامل 5 بند است: 1- بازگشایی تمامی گذرگاه های نوار غزه 2- واردات تمامی مواد و کالاهای لازم به نوار غزه و عدم تحریم هیچ یک از کالاها 3- اعطای اجازه برای آزادی واردات و صادرات غزه 4- اعطای اجازه برای تاسیس بندر و فرودگاه در غزه که در توافق آتش بس امضا شده در قاهره نیز ذکر شده است 5- ارائه یادداشت مفصل درباره بند دوم.
بر اساس این گزارش، بند سوم این توافقنامه نیز درباره مدت زمان آتش بس است که مفاد آن عبارت است از: نخست تعیین آتش بس با توافق طرفین، دوم تمدید مدت زمان و یا کوتاه کردن مدت آتش بس تنها با توافق طرفین ممکن است و سوم اینکه مدت آتش بس می تواند بین 3 تا 5 سال باشد.
یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی در نخستین روز ماه رمضان
گروه های شهرک نشین صهیونیست امروز پنج شنبه در نخستین روز ماه مبارک رمضان تحت حراست شدید پلیس رژیم اشغالگر از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند.
بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از نمازگزاران فلسطینی نیز در مسجدالاقصی حضور داشند.
حماس خواستار حمایت جامعه بین الملل از قدس و لغو محاصره نوار غزه شد
نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در لبنان از جامعه بین الملل خواست تا از شهر قدس اشغالی در برابر توطئه یهودی سازی حمایت کند و در جهت لغو محاصره باریکه غزه دست به اقدامات جدی بزند.
علی برکه ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: این جنبش همواره از آرمان های عادلانه ملت فلسطین دفاع و حمایت می کند و خواستار حقوق غیر نظامی و انسانی تا زمان حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان است. 
وی یادآور شد: حماس با ملت فلسطین عهد و پیمان بسته است که تا زمان رهایی فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست به راه مبارزه و مقاومت پایبند باشد.
وی جامعه بین الملل را به لغو محاصره باریکه غزه و تلاش برای حراست از شهر قدس فرا خواند.
این مقام بلند پایه حماس به تمامی اسرای قهرمان فلسطین در زندان های اسرائیلی و تمامی فلسطینیان پایدار در سراسر سرزمین فلسطین درود و سلام نثار کرد.  
ادامه اعتصاب غذای شیخ خضر عدنان برای چهل و پنجمین روز متوالی
شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین برای چهل و پنجمین روز متوالی به اعتصاب غذای خود ادامه می دهد و زندانبانان صهیونیست همچنان دست و پای وی را در طول شبانه روز به تحت بسته اند.
بر اساس این گزارش، خانواده عدنان گفت که وی با انجام آزمایشات پزشکی توسط تیم پزشکی وابسته به سازمان حقوق بشر مخالفت کرده است.
عدنان از عدم توانایی برای حرکت و ایستادن، کاهش وزن، افت فشار خون و قند خون و نیز سرگیجه رنج می برد.
همچنین موسسه مهجه القدس نسبت به وخامت حال شیخ خضر عدنان هشدار داد و رژیم اشغالگر را مسئول کامل جان و سلامت عدنان دانست و موسسات حقوق بشر محلی، بین المللی و نهادهای رسیدگی به امور اسرا از جمله صلیب سرخ را به ضرورت اعمال فشار بر رژیم اشغالگر به منظور پذیرش خواسته های شیخ عدنان در خصوص آزادی، کرامت انسانی و پایان دادن به سیاست بازداشت اداری فراخواند.
نیروهای رژیم اشغالگر در تاریخ 8/7/2014 خضر عدنان را بازداشت کردند.
عدنان 37 ساله آغازگر نبرد «شکم های خالی» در زندان های رژیم صهیونیستی است و در سال 2011 پس از گذشت بیش از 66 روز از اعتصاب غذای وی مسئولان این رژیم مجبور شدند او را آزاد کنند.
در همین راستا جنبش جهاد اسلامی فلسطین تهدید کرد که در صورت شهادت شیخ «خضر عدنان» ، واکنش بی سابقه ای از خود نشان خواهد داد.
یک مسئول جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که « دشمن صهیونیستی مسئول جان شیخ عدنان است و این جنبش در قبال به خطر افتادن جان شیخ خضر عدنان ساکت نخواهد نشست.»
وی افزود:« در صورت شهادت شیخ عدنان، آتش بس و تمامی مسائل ناشی از آن بر باد خواهد رفت و رژیم صهیونیستی و شهرک های صهیونیست نشین دیگر از آرامش برخوردار نخواهند بود.»