پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- دکتر لطف الله فروزنده معاون سابق رییس جمهور و سخنگوی مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در یادداشتی برای «پارس» به تحلیل حضور حزب اتحاد ملت ایران پرداخت:

جریان فتنه و افراطیون اصلاح طلب پس از آنکه پشت صحنه 9 دی افشا شد و مردم فهمیدند که آنها(عمدا یا سهوا) در زمین استکبار بازی کردند و علی رغم اینکه می دانستند استکبار از حرکات آنها سوء استفاده می کند، تمام همت خود را برای مقابله با نظام صرف کردند اما به فضل الهی موفق نشدند.

اما با برگزاری انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و روی کار آمدن آقای روحانی موجب آن شد که آنها تصور کنند فضای مناسب برای فعالیت مجدد آنها به وجود آمده است و این خطر برای دولت به شدت احساس می شود که تندروها و افراطیون جریان اصلاح طلب در میان آنها نفوذ کند.

در شرایط فعلی نیز جریان اصلاح طلب، احزاب مشارکت گونه ای مانند حزب اتحاد ملت ایران را راه اندازی می کند و در کنار آن نیز با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات در فضای مجازی نیز فعال شده اند و حتی می خواهند ارکان نظام(مانند مجلس شورای اسلامی) را تصاحب کنند.

باید توجه داشت که این گروه از جریان اصلاح طلب همچنان اهداف پیشین خود(از ورای به دست آوردن نهادهای قدرت) را دنبال می کنند چرا که تفکر آنها تغییری نکرده است و افرادی که در فتنه فعال بودند حتی حاضر نشدند عذرخواهی کنند و بگویند که ما فضا را غبارآلود کردیم و به دشمن چراغ سبز نشان دادیم.

این افراد در ایام فتنه آراء مردم را زیر سوال بردند و نظام را به تقلب محکوم کردند اما هیچگاه حاضر به عذرخواهی از ملت نشدند و در شرایط فعلی و با توجه به نزدیکی انتخابات نیز این عناصر برنامه ریزی خاص خود را دارند و مردم باید این جریان را بشناسند و بدانند که قلب آنها برای غرب می تپد و مسقیم و غیر مسقیم سرباز استکبار هستند و می خواهند از بستر مجلس هم استفاده کنند.

به هرصورت مجلس جایگاه بسیار مهمی است که قدرت وضع قوانین، نظارت بر مجریان و... را دارد و طبیعی استکه جریان فتنه به دنبال تصاحب آن باشد و نگرانی ها نیز به دلیل فعالیت فتنه گران است نه اصلاح طلبان، چرا که اصلاح طلبان قانون اساسی را قبول دارند و در چارچوب مشخصی فعالیت می کنند و حساب آنها از فتنه گران جداست و فضای رقابتی باید در کشور باشد.

جریان فتنه به دنبال تصاحب مجلس است تا اهداف خود را دنبال و حوادث مجلس ششم(نامه به رهبری برای پذیرش نظام سلطه و نوشیدن جام زهر و...) را تکرار کنند اما این بار به شکلی منافق گونه و پیچیده ای به دنبال تحقق هدف خود هستند. 

این سوال جدی از وزارت کشور مطرح است که چرا به این قبیل احزاب اجازه فعالیت می دهد؟ چرا قانون تصریح دارد که افرادی اجازه فعالیت حزبی دارند که به قانون اساسی، ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی التزام عملی داشته باشند و التزام یعنی گام نهادن در جهت تقویت نظام داشته باشند و کسانی این حزب را پایه گذاری کرده اند نشان دادند چنین رویه ای ندارند و جای این سوال باقی می ماند که این افراد چگونه اجازه فعالیت پیدا می کنند؟

در کنار تاسیس حزب اتحاد ملت ایران، شاهد فعالیت بدنه اصلاح طلبان با عناوینی چون مجمع ایثارگران نیز هستیم که فعالیت همه این گروه ها(با رشد قارچ گونه ای که دارند) با هدف به دست آوردن فضای عمومی در آستانه انتخابات صورت می پذیرد و تصور می کنند که می توانند ظرفیت مردم را جذب کنند.

این یک استراتژی مهم از سوی جریان اصلاحات است که در حال دنبال کردن آن هستند و می خواهند جریان های قومی، صنفی، اجتماعی و... را فعال و در انتخابات ثمره آن را بچینند.

البته به نظر من مردم هوشیار هستند و این افراد آب در هاونگ می کوبند چرا که ملت جریان فتنه را شناخته اند اما این نگرانی از جانب دولت وجود دارد و اگر جریان فتنه در بدنه دولت نفوذ پیدا کند، بی اعتمادی مردم را در پی خواهد داشت.

دولت و همه دست اندر کاران آن باید امین مردم باشند و می بایست از انجام اقداماتی که اطمینان مردم را خدشه دار می کند.