به گزارش پارس نیوز، 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد بهتر است اسفناج را خرد کنید و با آن اسموتی درست کنید. این کار بهترین روش برای استفاده از فواید اسفناج در یک رژیم غذایی سالم است.

تعدادی از محققان سوئدی روش‌های مختلف پختن اسفناج را امتحان کردند تا ببینند نحوه پخت چه تاثیری روی مواد مغذی آن می‌گذارد.

این محققان مقدار لوتئین(نوعی آنتی اکسیدان قوی) را هر بار اندازه گیری کردند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند بهترین روش برای دریافت مواد مغذی در اسفناج این است به صورت خام با لبنیات مصرف شود. آن‌ها می‌گویند به هیچ وجه نباید اسفناج را در معرض حرارت قرار داد.

پختن سبزیجات برگ دار، آنتی اکسیدان‌های آن را از بین می‌برد. اما برعکس مخلوط کردن اسفناج خام با ماست یا شیر کمک می‌کند که لوتئین‌های آن در بدن به راحتی جذب شود.

آبپز یا سرخ کردن اسفناج قطعا بیشتر لوتئین آن را از بین می‌برد. در صورتی که لوتئین فواید زیادی برای بدن دارد. این ماده احتمال حمله قلبی را کاهش می‌دهد و از بیماری‌های چشمی پیشگیری می‌کند. حتی به لوتئین لقب ویتامین چشم داده شده، چون از چشم در برابر صدمه‌های نور آفتاب جلوگیری می‌کند.

همچنین لوتئین موجود در اسفناج از سرطان پستان، دیابت نوع ۲ و گرفتگی رگ‌های قلبی جلوگیری می‌کند. پس حتما یادتان باشد اسفناج بخورید. آن هم خام با سالاد یا لبنیات.

در صورتی که برخی افراد بخواهند حتما اسفناج را به صورت پخته مصرف کنند، بهتر است حداقل آن را در غذایی مانند سوپ و با حرارت ملایم بپزند.