به گزارش پارس به نقل از مجله زندگی ایده آل: سینه مرغ پر شده با سبزیجات، تخم مرغ آبپز و انواع پنیر و مخلفات دیگر غذایی همیشه محبوب است. لازم نیست برای پر کردن رولت زیاد فکر کنید. در یخچال را باز کنید تا ببینید تقریبا از تمام مواد موجود برای پر کردن سینه مرغ می توانید استفاده کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر:

سینه مرغ بدون استخوان: ۴ عدد
هویج: یک عدد، خلالی
تخم مرغ آبپز: ۲ عدد خردشده
سیب زمینی آبپز: یک عدد خلالی
نخود فرنگی آبپز: یک چهارم پیمانه
نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن: ۴ قاشق غذاخوری

نخودفرنگی: هم به عنوان سحری و هم در وعده افطار نخودفرنگی را فراموش نکنید. این منبع بزرگ انواع ویتامین های B۱، B۲، B۶و B۱۲ و نیز آهن و مواد معدنی انرژی روزانه شما را فراهم کرده و خستگی تان را رفع می کند.

سیب زمینی: از ویژگی های این گیاه دوست داشتنی که مرتبط با ماه رمضان است، هضم آسان آن است، بنابراین برای وعده افطار مناسب است. سیب زمینی باعث بالا آمدن میزان قند خون بدن شده و در زمان افطار آن را تنظیم می کند. در عین حال به عنوان تسکین دهنده زخم معده نیز شناخته می شود.

۱۲۰ گرم گوشت مرغ، ۷۰درصد پروتئین مورد نیاز بدن را برآورده می کند، تمام این ویژگی ها در کنار قیمت مناسب و پخت سریع مرغ را به گل سرسبد وعده های غذایی ماه مبارک رمضان تبدیل کرده است.

هویج: تنظیم کننده طبیعی قندخون، پایین آورنده کلسترول خون (قابل توجه کسانی که در ماه رمضان افزایش وزن و چربی پیدا می کنند) و تقویت کننده سیستم ایمنی.

تخم مرغ: ارزش غذایی یک تخم مرغ، برابر ۳۰ گرم گوشت قرمز است، بنابراین باید حتما در برنامه غذایی ماه مبارک رمضان قرار بگیرد، اما توجه داشته باشید که نیمرو و املت باعث تشنگی می شود پس بهتر است آبپز و با کمی نمک و آبلیمو خورده شود.

مرغ: آچار فرانسه پروتئین ها، با اینکه نیازهای انرژی بدن را به خوبی تامین می کند اما فاقد کلسترول بد و چربی های بالاست.

۱- رولت ها را می توانید روی صفحه مشبک کباب کنید. اما باید حرارت قوی و بدون شعله باشد تا رولت مغزپخت شود.

۲- رولت مرغ را با سیب زمینی سرخ کرده، برنج، پاستا و انواع سس و سالاد می توانید به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا سرو کنید.

روش تهیه:

۱ - سینه های مرغ را داخل کیسه فریزر قرار داده و با وردنه بکوبید تا ضخامت آن به ۳ میلی متر برسد اما پاره نشود. این کار را باید به آرامی انجام داد.

۲ - سینه های مرغ را نمک و فلفل پاشیده و چرب کنید. داخل هر سینه را با هویج، تخم مرغ، نخود فرنگی و سیب زمینی پر کرده و روی آن کمی نمک و فلفل بپاشید.

۳ - رولت ها را پیچیده و با نخ پرک یا خلال دندان آنها را محکم کنید. برای پختن رولت ها ۲ راه وجود دارد؛ یا ۴۰ دقیقه آنها را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد در فر برشته کنید یا بعد از سوراخ کردن بیرون آن رولت ها را در سس گوجه فرنگی بپزید و سرو کنید.