به گزارش پارس ، امیر حسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس با اشاره به پاسخ رئیس جمهور به خبرنگاران راشاتودی روسیه درباره رد صلاحیت مشایی، گفت: آقای احمدی نژاد علت عدم اعتراض به رد صلاحیت مشایی را ارجحیت قانون دانست که این اقدام شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور از کاندیداتوری مشایی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده بود، افزود: با توجه به علاقه ای که آقای احمدی نژاد به مشایی داشت، تمکین به قانون و نظر شورای نگهبان در رد صلاحیت فرد مورد نظرش شایسته بود.

قاضی زاده با انتقاد از برخی اظهارات و پیش بینی ها مبنی بر واکنش های رئیس جمهور به رد صلاحیت مشایی، اظهار داشت: علی رغم برخی ادعاها آقای رئیس جمهور در عمل به قانون تمکین و این موضوع را در مصاحبه اخیر با راشاداتوری به صراحت عنوان کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه احمدی نژاد با تمکین به نظر شورای نگهبان، به قانون که میثاق ملی است احترام گذاشت، اظهار داشت: برخی که پیش از انتخابات ۸۸ آقای احمدی نژاد را قانون گریز می خواندند، بدانند که ایشان در شرایط حساس به قانون تمکین کرد اما آنها با قانون گریزی در انتخابات۸۸ خسارات بسیار سنگینی برای مردم و نظام شدند.