به گزارش پارس نیوز، 

رضا حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سیاست کلی دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی، گفت: دولت نگاه توسعه ای و اقتصادی به مناطق مرزی دارد.

وی بیان کرد: اشتغال زایی در مناطق مرزی نه تنها مانع از مهاجرت به مراکز استان ها می شود بلکه مشکلات اجتماعی را نیز تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای بیش از 970 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه است، اضافه کرد: این استان دروازه ای به سمت اروپا محسوب می شود و ظرفیت های منحصر بفردی برای توسعه دارد.

حسینی با اعلام اینکه سه پایانه از پنج پایانه مرزی آذربایجان غربی دارای استانداردهای بین المللی است، افزود: اجرای طرح جامع بازرگان توسط گمرک ایران و راه اندازی مرز رسمی سردشت می تواند نقش بسزایی در توسعه تجارت خارجی استان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دولت علاقه ای به ورود مستقیم به تجارت خارجی ندارد، گفت: دولت تدبیر و امید در تلاش است تا در سایه بهبود فضای کسب و کار فرامرزی و زیرساخت های لازم سبب توسعه تجارت خارجی شود.

وی ادامه داد: شفاف سازی روند ارائه خدمات به تجارت فرامرزی می تواند نقش بسزایی در جذب سرمایه گذاران داشته باشد.

به گزارش ایرنا، دولت دوازدهم در قالب طرح شورای توسعه شرق و غرب عزم جدی برای توسعه مناطق مرزی دارد و از این طرح برای کاهش اثر تحریم های اقتصادی بهره می گیرد.

انتهای پیام /