سید محمد موسوی درباره وقوع سیل و سرمازدگی در برخی از استان‌های کشور و خسارات ناشی ازاین مساله، اظهارداشت: براساس جمع‌بندی‌های انجام شده تا ظهر روز گذشته ۲۹ فروردین و برآورد اولیه از ۱۶ استان به این نتیجه رسیدیم که ۹ استان غربی و جنوب غرب کشور براثر بارش سنگین و تگرگ ۹۵۰ میلیارد تومان خسارت دیدند.

وی با بیان اینکه خسارت سرمازدگی در ۱۲ استان غرب، شمال‌غرب و استان مرکزی ۱۰۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: در مجموع خسارت بارش‌های سنگین، تگرگ و طوفان ۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی  با اشاره به اینکه بارش سنگین سیل و تگرگ در ۹ استان به ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی خسارت وارد کرده است، اضافه کرد: برآورد می‌شود، این اراضی زراعی ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده باشند و میزان خسارت هم بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۲۱ هزار و ۴۱۳ هکتار از باغات در استان‌های مختلف تحت تاثیر سرمازدگی و بارش سنگین تگرگ و طوفان قرار گرفتند.  

موسوی با اشاره به خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی بخش کشاورزی براثر حوادث غیر مترقبه اخیر، ادامه داد: ۴۷ درصد خسارات بر اثر بارش سنگین، سیل و تگرگ بوده و ۵۳ درصد هم بر اثر سرمازدگی اتفاق افتاده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی همچنین به خسارات وارد شده به حوزه آب و خاک و امور زیربنایی اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت از این ناحیه به ۱۰ استان کشور وارد شده، ضمن اینکه در حوزه دام، طیور و آبزیان هم حدود ۵۵ میلیارد تومان خسارت به ۹ استان کشور وارد شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه زراعت،  محصولاتی مانند غلات، گندم و جو خسارت دیده‌اند و این خسارت‌ها بیشتر در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه متمرکز شده است، اظهارداشت: محصولاتی مانند زردآلو، آلو، هلو، گوجه‌سبز، شلیل، بادام و گردو نیز از جمله محصولات باغی به شمار می‌روند که بر اثر سرمازدگی و سیل دچار خسارت شده‌اند.