به گزارش پارس، احمد صادقی در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که آیا تابستان امسال نیز پایتخت با بحران آب مواجه است؟ گفت: نیازی به گفتن آنکه امسال نیز گرفتار بحران آب هستیم، نیست و مردم خود این مشکل را احساس می‌کنند.

وی ادامه داد: ما بیشتر از آنکه کمبود آب داشته باشیم، سوء مدیریت استفاده از آب را داریم و نباید برای کمبود آب همیشه به سراغ مردم برویم؛ مگر چند درصد از آبی که هدر می‌رود، ناشی از اسراف شهروندان است؟ در حال حاضر بیشترین هدر رفت آب را در بخش کشاورزی، صنعتی و فرسودگی شبکه آبرسانی داریم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه به دلیل هشدارهایی که در خصوص کمبود آب داده شده، فرهنگ مطالبه‌گری از سوی مردم ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر مردم این درخواست را از مدیران دارند که چرا بخش آبیاری در کشاورزی و صنعت درست نمی‌شود؟ چرا لوله‌کشی شهر تهران آنقدر فرسوده است که در بخشی از شبکه دچار هدر رفت آب هستیم.

صادقی اضافه کرد: گفته می‌شود مردم اسراف می‌کنند، مگر این اسراف چند درصد است؟ البته آبی که توسط شهروندان اسراف می‌شود، آب تصفیه شده است که هزینه‌های بالایی دارد و متاسفانه شهروندان ما نیز از آب شرب برای هر عملی استفاده می‌کنند؛ در حالی که این آب برای تصفیه شدن، هزینه‌های بالایی دارد.

وی تاکید کرد: بحران آب در حال حاضر یک بحران ملی است که مدیریت ملی کشور آن را اداره می‌کند و سطح تصمیم‌گیری‌ها، سطح بالاتری از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است.