به گزارش پارس به نقل از ایسنا محمدمهدی قاسمی خاطرنشان کرد: ترویج یافته‌های علمی و تحقیقاتی و ایجاد مزارع و باغات الگویی در مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان‌های فارس در قالب طرح امید ضروری است.

وی افزود: کشاورزی سنتی، امروزه توجیه اقتصادی ندارد و باید همه کشاورزان به توسعه علمی و دانش‌های جدید کشاورزی به عنوان نهاده جدید تولید توجه کنند.

قاسمی، پذیرش نوآوری‌های ترویجی توسط کشاورزان و الهام گرفتن از نظام‌های خرد محلی، دانش اقوام بومی و ادغام مبتکرانه آن با دانش‌ها و تکنولوژی‌های نوین شناخته شده را یکی از اصول اصلی توسعه فعالیت‌های مشارکتی نظام ترویج کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: با وجود محدودیت‌های منابع آب و خاک، متاسفانه در گذشته اقدامات اساسی در زمینه حفظ و پایداری این منابع انجام نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اهمیت اجرای نخستین "طرح امید" در فارس خاطرنشان کرد: برای هر مرکز خدمات جهاد کشاورزی، با توجه به پتانسیل تولید محصولات مختلف، حداقل پنج مزرعه الگویی و پنج باغ الگویی لحاظ شده است.

قاسمی از تشکیل تیمی متشکل از همکاران تحقیقات و کارشناسان فنی با تخصص‌های مختلف خبر داد و گفت: حضور این تیم تخصصی در مراکز خدمات جهاد کشاورزی، قبل از کشت و مراحل داشت و برداشت، از موضوعاتی است که در طرح امید به مرحله اجرا در خواهد آمد. در این طرح ضمن شناسایی دقیق بهره‌برداران بخش کشاورزی، از توان نظام صنفی کشاورزان، تعاونی‌های تولید و خبرگان کشاورزی استفاده می‎شود.