به گزارش پارس، حامد مظاهریان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار، اظهار کرد: مصوبه سه‌شنبه شب شورای پول و اعتبار در ادامه مصوبه قبلی این شورا در رابطه با وام مسکن یکم 40، 60 و 80 میلیون تومانی بود.

وی با یادآوری این‌که همچنین مصوب شد که متقاضیان در شهرهای با جمعیت 200 هزار نفر وام 60 میلیون تومانی مسکن دریافت کنند، ادامه داد:‌ تعدادی از مراکز استانی در کشور داریم ماند یاسوج، بیرجند و... زیر 200 هزار نفر جمعیت دارند که با مصوبه شورای پول و اعتبار همه شهرها مشمول وام 60 میلیونی مسکن شده‌اند.

وی با بیان این‌که مسئله مهم‌تر در مصوبه شورای پول و اعتبار افزایش وام از محل اوراق حق تقدم بود، تصریح کرد: بر این اساس وام 35 میلیون تومانی در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت به 40 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت به 50 میلیون و در تهران به 60 میلوین تومان افزایش یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که مصوبه مذکور تنها بخشی از برنامه‌های دولت برای رونق به حوزه مسکن است، بیان کرد: خبرهای خوبی در بحث پرداخت وام در بافت‌های فرسوده در راه است.

مظاهریان با بیان این‌که بسته‌های دولت برای رونق بخش مسکن به تدریج آماده می‌شود، تصریح کرد: اگر نرخ سود بانکی وام‌های مسکن کاهش یابد برای بازار پیش‌بینی یک رونق خوب را می‌کنیم.

به گفته وی، باید در بخش مسکن متناسب با مصوبه‌ها برنامه‌ها عملیاتی شود و از هرگونه اقدام شتاب‌زده در این حوزه خودداری به عمل آید.