به گزارش پارس ؛ احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه قرار بود پرونده مسکن مهر تا پایان سال ۹۴ بسته شود اظهار داشت: به دلیل اینکه شورای پول و اعتبار افزایش وام مسکن مهر را دیر تصویب کرد اتمام همه پروژه‌های مسکن تا پایان سال آینده محقق نمی‌شود.

وی گفت: ۹۰ درصد پروژه‌های مسکن مهر سال ۹۴ به اتمام می‌رسد و اتمام کار ۱۰ درصد پروژه‌ها هم در سال ۹۵ انجام می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی عمده مشکل واحدهای مسکونی مسکن مهر در کشور را آماده نبودن خدمات دستگاه‌های خدمات رسان اعلام و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای حل مشکلات این بخش توسط دولت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه، تسهیلات مسکن مهر افزایش مناسبی داشته است گفت: از این پس برای هر واحد از مسکن مهر ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

‌اصغری مهرآبادی افزود: به دنبال افزایش قیمت مصالح ساختمانی بسیاری از واحدهای در دست ساخت مسکن مهر نیمه کاره ماندند که تلاش برای به اتمام رساندن واحدهای راکد هم توسط وزارت راه و شهرسازی در دستور کار است.

وی گفت: در استان کردستان در مجموع ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر وجود دارد که امروز یک هزار و ۵۰۰ واحد آن افتتاح شد که جمع واحدهای افتتاح شده در استان تا به امروز به ۲۵ هزار واحد رسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به پروژه مسکن مهر سقز اشاره کرد و افزود: در شهرستان سقز مشکل خاصی در راستای به اتمام رساندن پروژه مسکن مهر وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه ۱۱۲۰ واحدی کیان سقز که پیمانکار وضعیت آن را به نقطه مطلوب رسانده، تنها مشکل آن نبود آب است که با رفع این مشکل، امسال این واحدها به متقاضیان واگذار می‌شود.

‌اصغری مهرآبادی گفت: برای اتمام محوطه سازی و آسفالت این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی نیمی از هزینه تقبل خواهد شد.

وی افزود: در شهر سقز ۷ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که ۶ هزار واحد آن به اتمام رسیده و به زودی بقیه هم آماده واگذاری می‌شود.