افزایش تورم در انگلیس در حالی بروز کرده که نرخ سالانه تورم در ماه گذشته در انگلیس (ژوئن)  ۹.۴ درصد در انگلیس به ثبت رسیده است.

تورم در انگلیس

دو واکنش متفاوت به مکالمه انگلیسی خیابانی

افزایش تورم در انگلیس در ماه ژوئیه امسال بالاتر از حد انتظار اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز در این ماه بود که پیش بینی می شد تورم افزایشی ۹.۸ درصدی داشته باشد.  این افزایش تورم، نگرانی های بانک مرکزی انگلیس درباره فشار ناشی از قیمت ها را کاهش نداده است.

اوایل ماه جاری میلادی، بانک مرکزی انگلیس، نرخ بهره  را ۰.۵ درصد افزایش داد و به ۱.۷۵ درصد رساند که اولین افزایش نیم واحدی از سال ۱۹۹۵ بود.

عکس الهام پاوه‌نژاد روی مجله انگلیسی

این بانک پیش بینی کرد تورم در اکتبر (مهر)و با افزایش قیمت های انرژی های خانگی به ۱۳.۳ درصد برسد.

 نظرسنجی جدید «تایمز رادیو» نشان داده که از زمان کمبود غذا در جهان و افزایش هزینه‌های انرژی و در نتیجه افزایش قیمت مواد غذایی در انگلیس، میلیون‌ها شهروند این کشور وعده‌های غذایی خود را کاهش داده‌اند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند. بر اساس این نتایج  ۱۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به صورت مکرر وعده‌های غذایی خود را کاهش داده‌اند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند.

 کارشناسان اقتصادی پیش بینی می‌کنند که اقتصاد انگلیس در سال آینده میلادی نیز همچنان با افزایش قیمت‌ها و بالا رفتن تورم مواجه باشد.