مطابق با بند ۲۱۳ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی «به منظور تنظیم اصول و مفاد برنامه‌های توسعه و لوایح بودجه کل کشور و ایجاد هماهنگی بین کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، پس از تقدیم لایحه مربوط توسط دولت به مجلس،  کمیسیون تلفیق  مرکب از اعضای ذیل تشکیل می‌گردد:

  1. کلیه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات.
  2. دونفر از هریک از کمیسیون‌های دیگر (غیر از کمیسیون‌های تحقیق، اصل نود و تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس).

اعضای مذکور در بند (۲) توسط کمیسیون‌های مربوط انتخاب و به هیأت رئیسه مجلس معرفی می‌شوند.

مأموریت این کمیسیون تا تصویب نهایی قانون برنامه توسعه یا لایحه بودجه سالانه کل کشور ادامه می‌یابد.

تبصره- کمیسیون تلفیق با حضور اکثریت مطلق اعضاء رسمیت می‌یابد.

کمیسیون تلفیق

آخرین تصمیمات یارانه‌ایی کمیسیون تلفیق

رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق گفت: این جلسه با هدف بررسی منابع درآمدی بودجه سال آینده با حضور پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، خاندوزی و اوجی وزرای اقتصاد و نفت، رئیس سازمان امور مالیاتی و رئیس سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جلسه آقای پورمحمدی منابع عمومی بودجه را ۱۳۷۰ هزار میلیارد تومان را بیان کرد. ۶۶۴ هزار میلیارد تومان از محل مالیات، گمرک، حقوق گمرکی و سهام شرکت‌های دولتی، ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت و گاز و میعانات نفتی و ۲۹۵ هزار میلیارد تومان از طریق فروش اوراق، واگذاری شرکت‌ها و سهام محقق خواهد شد.

توئیت قالیباف درباره سه مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1400

زارع با اشاره به صحبت های وزیر نفت گفت: وزیر نفت سهم کل فروش نفت را در بودجه سال آینده حدود ۲۹.۸ میلیارد دلار بیان کرد که ۱۱.۹ میلیارد دلار آن سهم صندوق توسعه ملی، ۱۳.۶ سهم دولت و حدود ۴.۳ میلیارد دلار آن نیز بابت سهم ۱۴.۵ درصد به شرکت نفت است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: آقای اوجی گفت که در بودجه سال ۱۴۰۱ روزانه یک میلیون و دویست هزار بشکه به قیمت ۶۰ دلار و با نرخ تسعیر ارز ۲۳ هزار تومانی و فروش ۱۴۵ هزار بشکه میعانات گازی در نظر گرفته شده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز درباره درآمدهای مالیاتی در سال آینده گفت که بیش از ۵۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که این رقم نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است. 

مسکن مهر در انتظار رای کمیسیون تلفیق

زارع ادامه داد: وزیر اقتصاد درباره دغدغه نمایندگان در خصوص افزایش مالیات و فشار آن بر زندگی و معیشت مردم گفت که سهم مالیات ۵ درصد کاهش داشته و نرخ تورم نیز کاهش پیدا می کند.

وی در پایان گفت که کمیسیون تلفیق از فردا صبح وارد بررسی یخش درآمدی بودجه می شود.

بررسی درآمدهای واقعی دولت در سال آینده در کمیسیون تلفیق