به گزارش پارس به نقل از فارس، احمد اصغری مهرآبادی امروز در نشست خبری اظهار داشت: از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر که قرارداد آ‌نها تنظیم شده است ساخت یک میلیون و ۶۸۰ هزار واحد به اتمام رسیده است.

وی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم عملیات ساخت ۹۰ درصد واحدها تا پایان سال ۹۴ به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد افتتاح شده است گفت: ۲۰۰ هزار واحد نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که افتتاح آنها از هفته آینده آغاز می‌شود و فقط در یک استان در این مدت افتتاح مسکن مهر نداریم که استان بوشهر است، اما اخیراً ۶۵۰۰ واحد مسکن مهر در این استان افتتاح شده است.

قائم‌مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر گفت: در این مدت برای یک میلیون و ۳۶۸ هزار واحد دفترچه اقساط صادر شده است.

وی بیان کرد: تا امروز ۴۷۰۰ میلیارد تومان وصول اقساط داشتیم؛ ۳ سال تنفس پرداخت اقساط بوده است و این فروش اقساطی و وصول اقساط به اجرای سریع پروژه‌ها کمک می‌کند.

اصغری مهرآبادی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم ۳۴۰ هزار واحد متوقف و ۸۵ هزار واحد فاقد متقاضی داشتیم که با برگزاری جلسات مختلف ۲۲۰ هزار واحد متوقف، فعال شد، ضمن آنکه ۱۲۰ هزار واحد متوقف باقیمانده نیز از طریق شیوه‌نامه سازمان ملی زمین و مسکن فعال می‌شود.

قائم‌مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر بیان کرد: از ۸۵ هزار واحد فاقد متقاضی مشکل ۴۵ هزار واحد رفع شد و ۴۰ هزار واحد باقیمانده نیز به زودی دارای متقاضی می‌شوند.

وی با اشاره به مصوبات شورای پول و اعتبار برای مسکن مهر بیان کرد: افزایش سقف تسهیلات از ۴۸ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های قبلی و افزایش تسهیلات از ۲۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان یکی از این مصوبات بود.

وی اظهار داشت: دومین مصوبه ما افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات بانکی از ۱۵ به ۲۰ سال بود.

قائم‌مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر گفت: در کنار بانک مسکن که سود تسهیلات آن برای مسکن مهر ۴، ۷ و ۹ درصد بود هماهنگ کرده‌ایم، تا سایر بانک‌های عامل نیز تسهیلات با همین نرخ‌ها ارائه دهند.

وی با بیان اینکه برای افرایش تسهیلات از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان از سال ۹۱ پیگیری می‌کردیم گفت: استانهای هرمزگان، گیلان، البرز و آذربایجان غربی از سال گذشته و به تازگی در بقیه استان‌ها سقف تسهیلات مسکن مهر به ۳۰ میلیون تومان رسید.

اصغری مهر‌آبادی بیان کرد: در دفتر معاون اول رئیس جمهور با حضور نمایندگان وزارت راه، وزارت نیرو و سازمان مدیریت کمیسیونی تشکیل و مقرر شد، اعتبارات مورد نیاز خدمات زیربنایی و روبنایی برای مسکن مهر تأمین شود.

قائم‌مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر گفت: برای خدمات زیربنایی ۵۶۰۰ میلیارد تومان و برای خدمات روبنایی ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم بود که تقدیم و مقرر شد، در لایحه بودجه درج شود.

وی بیان کرد: این موضوع در کمیسیون عمران به تصویب رسیده و به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است.

قائم‌مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر درباره پرداخت مالیات توسط متقاضیان مسکن مهر گفت: زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است ضمن آنکه ۵۰ درصد هزینه ساخت و تسهیلات ارزان‌قیمت توسط دولت ارائه می‌شود و محوطه‌سازی را هم انجام می‌دهیم بنابراین پرداخت مالیات توسط متقاضی انجام می‌شود.

اصغری مهرآبادی گفت: در برخی تفاهم نامه‌ها مالیات بر عهده پیمانکاران و در برخی تفاهم نامه‌ها این مالیات ۳۰۰ هزار تومانی بر عهده مردم است.

قائم‌مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر بیان کرد: در بخش خدمات روبنایی ۲۲۵۰ باب مدرسه، ۸۰۰ باب مسجد و ۳۰۴ واحد کلانتری نیاز داریم که در این راستا ۱۰۰ باب مدرسه ساخته شده است، ۲۰۰ باب مدرسه در حال ساخت است و از ۳۰۰ باب مسجد در حال ساخت ۹۰ باب به افتتاح رسیده است.

اصغری مهر‌آبادی گفت: ۳۰۰ واحد آموزشی به عنوان اولویت معرفی شده تا ساخته شود.

وی بیان کرد: در پردیس ۲ مصوبه جهت تسریع در بحث خدمات زیربنایی از محل فروش املاک شرکت‌ها و آورده مردم برای آب، برق و فاضلاب داشتیم.

اصغری مهر‌آبادی گفت: از این پس از محل فروش املاک و اراضی برای ساخت تونل و پل‌ها در این پروژه استفاده می‌شود.

قائم‌مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر درباره تعلل برخی پیمانکاران گفت: پیمانکارانی که تأخیر داشته باشند جریمه می‌شوند به عنوان مثال پیمانکار پروژه مسکن مهر کیسون بابت تأخیر ۱۰ درصد جریمه شده است.