به گزارش پارس، غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به هر حال دولت‌ها سعی می‌کنند تعهد کمتری برای خود ایجاد کنند، بنابراین درآمد قابل کسب حداکثری را اعلام نمی‌کنند بلکه درآمد حداقلی را می‌گویند تا اگر درآمد بیشتری کسب کردند جزء افزایش درآمد آن‌ها باشد. اما ماموریت تلفیق احصای درآمدهای واقعی است.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: دولت مدعی است که 224 هزار میلیارد تومان درآمد عمومی دولت است که 70 هزار میلیارد آن وابسته به نفت است و مابقی را از سایر درآمدها مثل مالیات، صادرات و عوارض کسب می‌کند. کاری که ما در کمیسیون تلفیق انجام می‌دهیم این است که درآمد واقعی دولت را استخراج کنیم.

این عضو کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: سال 1393 میزان افزایش مالیات 28 درصد بود و در سال 1394 این میزان به 22.5 درصد رسید، بنابراین ما معتقدیم در این زمینه جای کار وجود دارد. همچنین می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد چرا که از 166 هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری 66 درصد مربوط به حقوق و مزایاست و مابقی هزینه‌ها قابلیت صرفه‌جویی را دارد.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: همچنین پیش بینی ما این است که می‌توانیم تا 20 هزار میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشیم، لذا 50 درصد درآمد وابسته به نفت را می‌توانیم در افزایش درآمد سایر بخش‌ها یا صرفه‌جویی تامین کنیم.

به گفته این عضو کمیسیون تلفیق کلیات لایحه بودجه بعد از بحث و بررسی‌های صورت گرفته در جلسات هفته آینده کمیسیون تلفیق به رای گذاشته خواهد شد.