امروزه که ساخت کلیپ های ویدیویی برای تمام امور از جمله آموزش، تبلیغات و سرگرمی بسیار رونق گرفته است و بیشتر افراد سعی در بالا بردن بازدید ویدیوها و کلیپ های کوتاه خود و زیبا سازی کلیپ های ویدیویی خود دارند برنامه ها و نرم افزارهای مختلفی برای این کار توسط افراد متخصص طراحی و تولید شده است، برنامه های تدوین فیلم، پریمیر و افتر افکت از جمله برنامه های پرطرفدار برای ویرایش کلیپ های ویدیویی هستند.

ما در این مقاله قصد داریم به صورت تفصیلی درباره این دو نرم افزار کاربردی صحبت کنیم و مرجعی معتبر برای دانلود نمونه های پروژه آماده این نرم افزارها نیز به شما معرفی کنیم پس اگر به دنبال ساخت کلیپ های ویدیویی جذاب هستید تا آخر مقاله همراه ما باشید.

j2

پریمیر چیست و چه کاربردی دارد؟

پریمیر یک نرم افزار بسیار کاربردی برای ویرایش ویدیو و فایل های ویدیویی می باشد که نام کامل آن Adobe Premiere pro  است، این برنامه توسط گروه Adobe ارائه شده و جزو حرفه ای ترین نرم افزارهای ادیت و ویرایش ویدیو محسوب می شود و تا کنون هیچ گروهی موفق به تولید یک برنامه در سطح آن نشده است. همانطور که گفته شد نرم افزار پریمیر از حرفه ای ترین نرم افزارهای تولید شده است پس قطعا کار با آن آسان نخواهد بود و فقط افراد حرفه ای قادر به استفاده از این برنامه هستند.

اگر شما از افرادی هستید که علاقه خاصی به تولید کلیپ های ویدیویی و ویرایش حرفه ای ویدیوها دارید و یا به دنبال کسب درآمد از طریق اینترنت هستید (که این کار نیازمند ابتکار، سلیقه و تدوین حرفه ای ویدیو است) اما به دلیل حرفه‌ای بودن نرم افزار پریمیر قادر به استفاده از آن برای ویرایش ویدیوهای خود نیستید می توانید از پروژه آماده پریمیر استفاده کنید این پروژه ها با نام قالب ویدیویی نیز شناخته می شوند و دارای موضوعات متنوعی هستند تا کاربر طبق نیاز خود بتواند آنها را دانلود و استفاده کند.

j3

افتر افکت چیست و چه کاربردی دارد؟

افتر افکت نیز مانند پریمیر یک نرم افزار حرفه ای است که برای ویرایش تصاویر متحرک و کلیپ های ویدیویی مورد استفاده قرار می گیرد، نرم افزار افتر افکت برای ویرایش ویدیوهای تبلیغی بیشترین استفاده را دارد پس اگر قصد تولید یک ویدیوی تبلیغاتی جذاب را دارید بهترین نرم افزار برای شما نرم افزار افتر افکت است.

این نرم افزار دارای قسمت های مختلفی مانند موشن گرافی و ... است که هر یک از این قسمت ها نحوه کار متفاوتی دارند و تا زمانی که تمام این قسمت ها و کار با آنها را به صورت کامل نیاموخته باشید قادر به استفاده از آن نخواهید بود، همچنین هر چه در این زمینه حرفه ای تر باشید می توانید به وسیله این نرم افزار ویدیوهای جذابی تولید کنید.

اما مانند نرم افزارهای پریمیر، افراد متخصص برای این نرم افزار نیز پروژه های آماده ای تولید کرده اند که همه افراد حتی با سطح مبتدی نیز قادر به استفاده از آنها هستند.

 

افکت صدا چیست و چه کاربردی دارد؟

قطعا تا کنون حین مشاهده یک فیلم سینمایی یا حتی یک فیلم تبلیغاتی، صداهایی که به فیلم اضافه شده‌اند را شنیده اید. مثلا افکت صدای آژیر پلیس، یا افکت صوتی آتش یا هزاران صدای دیگر که از قبل ضبط شده اند و در آثار مختلف ویدویی به صلاح دید تدوینگر و صداگذار به فیلم خام اضافه می شوند.

شما می توانید برای دانلود افکت صدا به سایت باک مراجعه کنید و با جستجو کلمه مد نظرتان به صدای مد نظرتان دست پیدا کنید تا به راحتی به کمک نرم افزار های ویرایش ویدیو، مثل پریمیر، افکت صوتی دانلود شده را به ویدیو خود اضافه کنید.

j4

معرفی مرجعی مناسب برای دانلود افکت صدا، پریمیر و افتر افکت

دانلود و خرید نرم افزارهای اصلی پریمیر و افتر افکت چندان دشوار نیست اما استفاده از آنها کار بسیار دشواری است پس اگر هیچ پیش زمینه ای درباره این نرم افزارها ندارید همانطور که گفته شد بهتر است از پروژه های آماده استفاده کنید اما باید دقت داشته باشید که فایل آماده پریمیر و افتر افکتی که برای استفاده در ویدیو دانلود می کنید باید از کیفیت قابل قبول و مطلوبی برخوردار باشد زیرا در غیر این صورت نه تنها باعث بهتر شدن ویدیو شما نمی شود بلکه کیفیت کلی ویدیو را نیز کاهش می دهد و به این ترتیب باعث هدر رفتن تمام زحمات و هزینه های شما خواهد شد.

j5

درباره باک baaak.ir

باک یک وب سایت فوق تخصصی متشکل از فایل های افکت صدا، پروژه آماده پریمیر، پروژه آماده افتر افکت و چندین دسته بندی در زمینه طرح های لایه باز گرافیکی و قالب پاورپوینت دیگر است. هر یک از دسته بندی های موجود در این سایت دارای تنوعی بسیار بالا و کیفیتی بسیار عالی هستند.

از دیگر ویژگی ها و مزایای سایت باک دسته بندی تمام پروژه های آماده است که به بالا رفتن سرعت عمل کاربر کمک می کند، به این صورت که فرد به محض ورود به سایت می تواند عبارت پروژه آماده نمایش لوگو، ترانزیشن آماده پریمیر و یا هر کلمه دیگری که در پی یافتن آن است را در قسمت جستجو وارد کرده و در سریع ترین زمان تمام فایل ها و قالب های مربوطه را مشاهده و به صورت رایگان آنها را دانلود کند.

پس به طور کلی ویژگی های باک عبارتند از:

  • وجود بانک عظیم طرح های لایه باز گرافیکی و پروژه های آماده ویدویی و افکت‌های صوتی متنوع
  • امکان دانلود پروژه های آماده ویدویی برای نرم افزار های مختلف از جمله افتر افکت، پریمیر، داوینچی ریزالو و فاینال کات از سایت های بزرگ خارجی مثل موشن ارری و انواتو المنتز

برای استفاده از خدمات سایت باک به آدرس https://baaak.ir مراجعه فرمایید.