هنگامی که شما می خواهید یک وب سایت یا به طور کلی یک طراحی سایت فروشگاهی و یا طراحی سایت شرکتی داشته باشید در واقع یکی از مهم ترین چالش های پیش روی تان هزینه آن است . به همین دلیل اولین مسئله ‌ای که به ذهنتان می رسد و آن را جستجو می کنید ، ایجاد یک سایت با حداقل ‌قیمت است. بنابراین ممکن است با یکی از سه مسئله زیر مواجه شوید :

 

تلاش برای ایجاد سایت با استفاده از وردپرس

طراحی و سئو سایت رایگان با استفاده از وردپرس عبارتی است که ممکن است در بسیاری از سایت ها با آن روبرو شوید ، اگر چه این اشتباه به نظر نمی آید ، زیرا نصب وردپرس کاملا رایگان است اما فقط نصب آن رایگان است . افراد زیادی وجود دارند که بر همین مبنا می ‌خواهند سایت خود را با استفاده از وردپرس طراحی نمایند؛ اما هنگامی که به طراحی سایت با استفاده از وردپرس می‌پردازند در واقع هزینه هایی در مقابل رویشان قرار می گیرد و آن زمان است که متوجه می شوند استفاده از وردپرس آنچنان هم که گمان می کردند ، رایگان نیست . برای اینکه به این مسئله پی ببرید نیاز به گذر زمان زیادی نیست . از این رو به منظور طراحی سایت با استفاده از وردپرس از ابتدای شروع کار بایستی هزینه‌ای را جهت خرید هاست و دامنه پرداخت کنید .

 

00

 

 

 

در صورتی که قصد دارید یک دامنه com. و یک فضای هاست حداقل داشته باشید ، این هزینه حدود 400-500 هزار تومان برایتان قیمت می خورد . بر اساس میزان اطلاعاتی که قصد دارید بر روی سایت قرار دهید بایستی میزان هاست بیشتری خریداری نمایید . این هزینه ها معمولاً به صورت دوره‌ ای قابلیت تکرار دارند ، نه اینکه شما فقط یکبار این هزینه ها را بپردازید . در واقع این فقط قسمتی از هزینه طراحی سایت با استفاده از وردپرس می باشد و این پایان کار نیست . اکنون شما یک سایت با ظاهری ساده و کمترین امکانات در اختیار دارید ، پس از نصب به یک قالب جهت ظاهر سایت و تعدادی افزونه به منظور افزوده شدن امکانات متفاوت به وب سایت نیاز دارید . برخی از این قالب ها و افزونه ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرند ؛ اما گاهی همه اینها نیازتان را به طور کامل رفع نمی کنند . پس شما ناچارید از نسخه های پولی همچون قالب سفارشی و یا افزونه های هزینه دار استفاده نمایید . بهتر است این نکته را مد نظر قرار دهید که هزینه قالب و افزونه معمولاً از۵۰هزار تومان تا چند میلیون تومان میباشد . دقت داشته باشید که شما به هنگام انجام امور در سایت ، ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید که گاها به منظور برطرف کردن این مشکلات ناچارید هزینه هایی را پرداخت کنید . بنابراین میزان پرداخت هزینه با توجه به مشکلات پیش آمده در سایت متغیر است .

 

 

1

 

طراحی سایت آنلاین رایگان

یکی از از مسائلی که ممکن است شما را وسوسه کند طراحی وب سایت رایگان است . شما با شنیدن این عبارت و تبلیغاتی که به واسطه افراد زیادی در شرکت ها و سایت ها انجام می شود ، ممکن است دچار وسوسه شوید اما مطمئناً این سوال در ذهن شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد پیش خواهد آمد که آیا طراحی سایت رایگان ممکن است و در صورتی که امکان ندارد پس چرا برخی از افراد بیهوده تبلیغ به رایگان بودن طراحی سایت می کنند ؟

در پاسخ به سوال مطرح شده می گوییم طراحی و راه اندازی وبسایت یک دانش و مهارت کاملا حرفه ای می باشد که طراحان سایت و کارشناسان آن ها پس از گذراندن دوران تحصیل و مطالعات زیاد و شرکت نمودن در کلاس‌ های آموزشی مخصوص طراحی سایت و همچنین استفاده از تجارب کاری در انواع پروژه ها ، این دانش را کسب نموده اند . ممکن است برخی از افراد به هنگام گذراندن دوره های مذکور به منظور کسب تجربه و اعتبار با هزینه های اندک به کار طراحی‌ سایت مشغول شوند ؛ لازم به ذکر است که این مسئله دور از ذهن نیست ، زیرا مجموعه ‌ای از افراد که طراحی سایت حرفه ای را انجام می دهند پس از گذراندن سال ها وقت و عمر با ارزش خویش به منظور فراگیری تخصص طراحی سایت بخواهند که به طور کاملا رایگان امور مربوط به طراحی وب سایت را انجام دهند . در بسیاری از موارد هدف از طراحی سایت رایگان قالب آماده سایت است که پیش از این طراحی شده و بر روی اینترنت انتشار یافته است ، سپس آن ها را جستجو نموده و به طور کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا نظر مشتریان برای خرید هاست و دامنه جذب شود .

 

2

 

ساخت سایت رایگان

سایت ساز Wix ، یک ابزار ساخت سایت آنلاین است ، که با استفاده از مرورگر وب در دسترس عموم قرار می گیرد . شرکت Wix یکی از قدیمی ترین شرکت های سایت ساز در جهان به شمار می آید . طی دهه های اخیر این شرکت به منظور راضی نگه داشتن کاربران خویش ، 500 مگابایت فضای هاست جهت ذخیره سازی فایل ها ، یک زیر دامنه ، به همراه تبلیغات برای آنان در نظر گرفته است . از جمله مزایایی که در حالت رایگان سایت ساز Wix وجود دارد این است که شما می ‌توانید به همه قسمت ها دسترسی پیدا کنید و در واقع موجب می گردد که شما از طریق یک اکانت رایگان تجربه استفاده از این سیستم را برای همیشه به یاد داشته باشید . همچنین اگر به توسعه سایت نیاز داشتید و نیاز داشتید تا بر روی آن کار کنید بایستی از پلن های پولی آن استفاده نمایید .

 اما به خاطر داشته باشید که وب سایت های wix برای کاربران ایرانی که می خواهند از آن استفاده کنند امکان راستین شدن را نخواهند داشت و تنها برای کاربران خارج از ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت .