در این روزهای کرونایی که اغلب کسب و کارها اوضاع خوبی ندارند، کسب و کارهای اینترنتی به دلایل متعدد که یکی از آنها عدم نیاز به مراجعه حضوری به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی می باشد رونق بیشتری دارند. حتی صرف نظر از موضوع کرونا می بایست توجه داشت که امروزه کسب و کارهای اینترنتی سهم بسیار قابل توجهی از بازار را در اختیار دارند و هیچ وقت نباید از این بستر مستعد غافل شد. بر همین اساس ما در اینجا به شما یاد می دهیم تا به ساده ترین شکل ممکن یک کسب و کار اینترنتی بصورت وب سایت را راه اندازی نمایید.

 

ملزومات اساسی راه اندازی کسب و کار اینترنتی مبتنی بر وب سایت

برای راه اندازی سایت به سه عامل اصلی دامنه، هاست و محتوا نیاز داریم. این سه عامل در کنار یکدیگر امکان راه اندازی سایت را به ما می دهند و اگر یکی از این سه عامل اصلی وجود نداشته باشد نخواهیم توانست سایت مورد نظرمان را راه اندازی کنیم. در ادامه به تشریح این سه عامل خواهیم پرداخت.

  • دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟
  • هاست چیست و چه نقشی در سایت دارد؟
  • محتوا چیست و چگونه بر روی سایت قرار می گیرد؟

دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

دامنه یا دامین ( به انگلیسی : Domian ) به معنی آدرس سایت می باشد. ما در ابتدا می بایست یک نام مشخص و مناسب را برای سایت مان در نظر گرفته و در ادامه، اقدام به ثبت کردن دامنه نماییم. توسط این آدرس دامنه، بازدیدکنندگان قادر خواهند بود به سایت ما مراجعه نمایند. آدرس سایت می بایست شرایط زیر را داشته باشد:

  • دامنه موردنظر می بایست آزاد باشد. برای مثال آدرس google.com را نمی توان ثبت کرد چون قبلا ثبت شده است.
  • حقوق مادی و معنوی شخص یا مجموعه ای را نقض نکند.
  • طبق قوانین و مقررات ملی و بین المللی باشد.

دامنه ها با پسوندهای مختلفی نظیر com, net,ir و صدها پسوند دیگر قابل ثبت هستند که بسته به نیاز و کاربردمان می توانیم نسبت به ثبت دامنه با آن پسوندها اقدام نماییم. در کشور ما معمولا پسوندهای ir و com از محبوبیت و کارایی بیشتری برخوردار هستند

 

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

هاست به معنی میزبان بوده و وب هاستینگ به معنی میزبانی وب می باشد. اطلاعات و محتوای وبسایت ها در فضایی خاص به نام هاست در بستر اینترنت بارگذاری شده و نگهداری می شوند. همانطور که می دانید اینترنت یک شبکه بسیار بزرگ می باشد و هر دستگاه متصل شده به این شبکه می بایست یک آدرس اینترنتی به نام IP داشته باشد. کامپیوترهایی که اطلاعات و محتوای سایت ها در آن میزبانی می شود را سرور می گوییم که دارای یک آدرس IP اختصاصی و ثابت هستند و امکان اتصال به آنها بواسطه ابزارهای موجود، مقدور می باشد. زمانی که آدرس یک سایت را در مرورگر وارد می کنیم در واقع به سرور آن سایت متصل می شویم و می توانیم محتوای موجود در آن سایت را مشاهده نماییم.

محتوا چیست و چگونه بر روی سایت قرار می گیرد؟

محتوای سایت همان اطلاعات، متن ها، تصاویر و ... هستند که ما روی آن سایت مشاهده می کنیم. معمولا این محتویات به کمک یک نرم افزار تحت وب به نام سیستم مدیریت محتوا در سایت قرار داده می شود. سیستم مدیریت محتوا به واسطه رابط کاربری خود این امکان را به وجود می آورد که افراد بدون داشتن دانش برنامه نویسی تحت وب بتوانند سایت مورد نظر خود را راه اندازی کرده و آنرا مدیریت نمایند. محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای دنیا، وردپرس نام دارد که خوشبختانه کاملا رایگان است و به راحتی می توانیم از آن استفاده کنیم.

نحوه راه اندازی سایت به کمک دامنه، هاست و سیستم مدیریت محتوا

در ابتدا می بایست از طریق شرکت های ثبت دامنه و میزبانی وب، اقدام به ثبت دامنه و خرید هاست نماییم که شرکت شهرزاد وب تمامی این خدمات را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است. خرید همزمان دامنه و هاست این مزیت را دارد که دیگر نیازی به انجام تنظیمات فنی برای اتصال دامنه و هاست نیست و بصورت خودکار با هم هماهنگ می شوند. پس از خرید هاست و دامنه، می بایست حدود چند ساعت منتظر بمانیم تا دامنه برای ما ثبت و قابل استفاده باشد. پس از در دسترس بودن دامنه و هاست، نوبت به نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس یا هر نوع سایت ساز دیگری می رسد. پس از نصب سایت ساز نیز می توانیم اقدام به طراحی کامل وبسایت خود نموده و آنرا برای استفاده کاربران و بازدیدکنندگان مهیا نماییم.

معرفی یک روش بسیار آسان برای راه اندازی سایت

ممکن است انجام صحیح موارد ذکر شده فوق کمی سخت باشد. بر همین اساس ما یک روش بسیار ساده را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید تنها با خرید هاست و دامنه، یک سایت راه اندازی شده را تحویل بگیرید! برای انجام اینکار تنها کافیست به وبسایت شرکت شهرزاد وب مراجعه نموده و یکی از سرویس های هاست را بصورت یکساله خریداری نمایید. اگر هاست را بصورت یکساله خریداری نمایید سرویس شما شامل موارد زیر خواهد شد:

  1. دامنه رایگان
  2. نصب و راه اندازی رایگان
  3. قالب رایگان برای سایت ساز وردپرس
  4. تخفیف ویژه در مبلغ خرید سرویس

لازم به ذکر است چنانچه در هر مرحله از خرید به راهنمایی نیاز داشتید می توانید پشتیبانی آنلاین 24 ساعته شهرزاد وب با شماره تماس 28427734-021 استفاده نمایید.

شما با خرید هاست از شهرزاد وب می توانید به صورت هفتگی و بر روی سه لایه ی هارد مجزا از اطلاعات مشتریان خود بکاپ گیری کنید، اطلاعات مشترکین خود را بر روی سرورهای اختصاصی قدرتمندی قرار دهید و وب سایت های خود را بر روی هاردهای SSD میزبانی کنید و با این کار سرعت لود سایت خود را تا سه برابر افزایش دهید.

 

دلیلی که باعث شده شهرزاد وب بین مشتریان محبوب باشد این است که این شرکت پشتیبانی 24 ساعته در طول 7 روز هفته و رفع مشکل سایت مشتریان توسط کارشناسان شهرزاد وب بوده است