انواع ویزا کانادا

مقتضیان ورود به کانادا باید با توجه به هدف از سفر خود به کانادا برای یکی از انواع ویزای کانادا اقدام کنند و انواع ویزا کانادا به دو دسته ویزاهای اقامت موقت و ویزای اقامت دائم کانادا تقسیم می شوند.

ویزای اقامت موقت کانادا

ویزای موقت کانادا برای مدت زمان معینی توسط اداره مهاجرت کانادا صادر می شود. معمولا" ویزاهای موقت کانادا به متقاضی اجازه می دهد برای مدت 6 ماه در کانادا حضور داشته باشد. ویزاهای موقت کانادا بصورت یک بار ورود و یا چند با ورود می باشد. ویزای چند بار ورود اجازه ورود و خروج به کانادا را تا پایان تاریخ اعتبار ویزا، به متقاضی می دهد. مدت زمان اخذ این نوع ویزا کانادا، 6 ماه می باشد.

ویزای کار کانادا

این ویزا به دارندگان پیشنهاد کار از یک کارفرما در کانادا ارائه می شود. مدت اعتبار ویزای کار کانادا با توجه به تاریخ جاب آفر پیشنهادی متفاوت می باشد. ویزای کار کانادا به همسردانشجویان بین المللی نیز ارائه می گردد.

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزا یکی از انواع ویزای کانادا می باشد. این نوع ویزا نیز به والدین یا پدر بزرگ، مادر بزرگ شهروندان کانادایی یا افراد مقیم دائم کانادا (PR) ارائه می گردد. مدت زمان این ویزا 2 سال می باشد وفرد می تواند تا پایان تاریخ اعتبار ویزا در کانادا حضور داشته باشد.

ویزای تجاری کانادا

یکی از انواع ویزای کانادا ویزای تجاری توریستی کانادا است. این ویزا به افرادی که به قصد بررسی بازارکسب و کار کانادا به متقاضی ارائه می شود. هدف بازدید متقاضی از کانادا از طریق این ویزا بررسی اولیه بازار هدف و اقدام برای ایجاد بیزینس از طریق برنامه های سرمایه گذاری کانادا می باشد. این ویزا یکی از پیش نیازهای برنامه های سرمایه گذاری کانادا است.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا یکی از ویزاهای موقت کانادا است. این ویزا به نام های ویزای مولتیپل، ویزای 5 ساله کانادا و ویزای گردشگری نیزمعروف می باشد. معمولا" تاریخ اعتبار ویزای مولتیپل کانادا، 5 سال و تا پایان اعتبار پاسپورت متقاضی می باشد. بعنوان مثال در صورتی که پایان تاریخ اعتبار پاسپورت متقاضی 2 سال باشد، ویزای توریستی نیز تا پایان اعتبار پاسپورت اعتبار خواهد داشت. دارنده ویزای توریستی کانادا به دفعات می توانند به این کشور ورود و خروج داشته باشد. متقاضیان ویزای مولتی کانادا توجه داشته باشند مدت زمان حضور متوالی در کانادا با این ویزا 6 ماه است و متقاضی باید پس از این زمان برای مدت 15 روز از کشور خارج شده و مجددا" ورود کند.

ویزاهای اقامت دائم کانادا

ویزاهای دائم کانادا، عموما" به ویزاهای اقامتی گفته می شود. این ویزاها شامل ویزاهای اسکیل ورکر ( ویزای نیروی ماهر) و ویزای سرمایه گذاری می باشد. متقاضیان ویزاهای اقامت دائم کانادا باید با کسب حداقل امتیاز لازم برای این ویزاهای کانادا ( از طریق جدول امتیازبندی ویزاکانادا) اقدام کنند. مدت زمان اخذ این ویزاهای کانادا بیش از یک سال می باشد.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

شرایط ویزای توریستی کانادا با توجه به شرایط متقاضی از قبیل سن، تمکن مالی و مجرد و یا متاهل، متفاوت است. با توجه به نتایج اخیر صدور ویزاهای توریستی و عدم برگشت متقاضی ویزای توریستی به کشور مبدا، اداره مهاجرت کانادا ویزاهای توریستی را با حساسیت بیشتری بررسی می کند. متقاعد کردن افسر مهاجرتی در ویزاهای توریستی از اهمیت بالایی برخوردار است. داشتن دعوتنامه از خویشاوندان درجه یک ، تاریخچه سفرهای متقاضی و تمکن مالی در موفقیت ویزای توریستی کانادا نقش به سزایی دارد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی استرالیا

داشتن پاسپورت معتبر ( ترجیحا" بیشتر از دو سال)

داشتن سلامت ذهنی و جسمی

داشتن تمکن مالی مورد نیاز ( مقدار تمکن مالی ویزای توریستی کانادا با توجه به تعداد اعضای خانواده متفاوت می باشد.)

نامه اسپانسر محضری ( در مواردی که سن متقاضی پایین است و والدین اقدام به ارائه تمکن مالی می کنند)

ترجمه سند ملکی

نامه هدف از سفر

داشتن دعوتنامه از یکی از خویشاوندان درجه یک متقاضی

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

 انجام انگشت نگاری در یکی از مراکزVAC center کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا شامل هزینه های دولتی پرونده ویزای توریستی وهزینه های جانبی آن از قبیل ترجمه مدارک، هزینه گواهی عدم سوء پیشینه و هزینه سفر به کشورهای اطراف ایران جهت انگشت نگاری ( بیومتریک) می باشد. هزینه دولتی ویزای توریستی کانادا 230 دلار کانادا شامل ( هزینه تشکیل پرونده ویزا+هزینه انگشت نگاری) می باشد. متقاضی باید پس از ایجاد پروفایل و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی در وب سایت اداره مهاجرت کانادا، هزینه آن را از طریق کارت های اعتباری ارزی پرداخت نماید.

موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن ، تحت نظارت وکیل رسمی مهاجرت کانادا، آماده ارزیابی و مشاوره اولیه رایگان در متقاضیان ویزا کانادا ، بویژه ویزای توریستی کانادا می باشد. در صورت تمایل فرم ارزیابی رایگان موجود در وب سایت موسسه یوکن را تکمیل و یا از طریق تلفن های موجود با مشاورین تماس بگیرید.