به گزارش پارس به نقل از فارس، در شرایطی که در سالهای اخیر سوئیس به یک مقصد جهانی «گردشگری خودکشی» تبدیل شده، پیش بینی می شود با حکم دیوان عالی کانادا در آمریکای شمالی، این کشور نیز به مقصد جدید «گردشگری خودکشی» تبدیل شود.

براساس این حکم دیوان عالی کانادا، ممنوعیت مرگ خود خواسته یا اوتانازی به کمک دارو لغو شده و هدف از این اقدام نیز تصمیم برای کمک به پایان رنج انسانهایی که از بیماریهای لاعلاج رنج می برند، اعلام شده است.

در سالهای اخیر سفر بیماران یا افراد معمول برای خودکشی به سوئیس که از آن به عنوان گردشگری یا سفر با بلیت یک‌ طرفه و بدون چمدان یاد می ‌شود، ‌بشدت افزایش یافته است.

تا چند روز قبل سوئیس از معدود کشورهایی بود که در آن، قتل بیمارانی که درمان نمی ‌شوند و یا افراد معلول که خود خواستار مرگ هستند، قانونی است، اما حالا کانادا نیز به این کشور پیوسته است.

هزینه‌ گردشگری خودکشی در سوئیس حدود ۹ هزار دلار است، مبلغی که افرادی در جهان برای رهایی از درد، حاضر به پرداخت آن هستند.

به همین دلیل کلینیکهای این کشور هر روز شاهد حضور گردشگران خودکشی بیشتری هستند که سوئیس را به عنوان محل مرگ خود و سفر به این کشور را بعنوان آخرین سفر خود انتخاب می ‌کنند.

در این شرایط پیش بینی می شود در روزهای آتی کانادا با آب ‌و هوای سرد و معتدل و شهر زیبای تورنتو، مقصد نخست گردشگری آن که شهرتش برای گردشگران را مدیون جنگلهای «تایگا» و آبشار «نیاگارا» است، به مقصد جدید یک گونه ناخوشایند از صنعت گردشگری تبدیل شود.