به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، این فیلم ماجرای « پیت» پسربچه ۱۲ ساله را روایت می کند که با پدربزرگ خود در کنار یک سالن متروکه سینما در غرب استرالیا زندگی می کنند. در ادامه تصمیم برای خریداری و تخریب سینما و تلاش پیت و دوستش برای محافظت از آن ماجراهای فیلم را رقم می زند…

دیوید گالپیلیل، کامرون والابی و جوزف پدلی بازیگران فیلم « پسر ماهواره ای» هستند.

فیلم را کاتریونا مک کنزی که بیشتر به عنوان یک کارگردان تلویزیونی در استرالیا شناخته شده، دانش آموخته مدرسه سینما، تلویزیون و رادیو از کشور استرالیا است و فیلم را بر اساس فیلمنامه ای از خودش کارگردانی کرده است.

« پسر ماهواره ای» پیش تر در جشنواره هایی چون تورنتو و برلین حضور داشته است.

نشست هم اندیشی مدیران و داوران بخش جلوه گاه امید برگزار می شود

نشست هم اندیشی بخش جلوه گاه امید جشنواره کودک ۲۷ با حضور اهالی سینما و کارشناسان و داوران این بخش و نیز برخی مدیران و مسئولین سازمان ها و نهادها برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سیدعلی الفت - دبیر بخش جلوه گاه امید - با اعلام این خبر افزود: این نشست روز یکشنبه ۳۱ شهریور در سالن نمایش فیلم بنیاد سینمایی فارابی به منظور هم اندیشی و تبادل نظر درخصوص شیوه های برقراری ارتباط مستمر مابین سینمای کودک و نهادها و سازمان ها برقرار می شود، و با حضور دبیر جشنواره آقای میرعلائی از پوستر این بخش نیز رونمایی خواهد شد.

مدیر بخش جلوه گاه امید در ادامه با اشاره به استقبال نهادها از همکاری با جشنواره کودک امسال افزود: اهمیت جشنواره کودک خوشبختانه برای اکثر نهادها مسجل شده است و حضور این نهادها و سازمان ها بسیار مایه دلگرمی است. با اضافه شدن انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تعداد سازمان های حاضر در جلوه گاه امید جشنواره کودک به هفده رسید، که البته مذاکرات و رایزنی ستاد اجرایی با بسیاری از نهادها و سازمان های مستقر در اصفهان ادامه دارد که مسلما تعدادی از این نهادها نیز به این جمع افزوده خواهند شد که اسامی آنها پس از قطعی شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی همچنین اعلام کرد: بنا به درخواست تعدادی از سازمانها و نهادها آخرین مهلت اعلام حضور و معرفی داور برای بخش جلوه گاه امید ۳۱ شهریورماه تعیین شده است.

آغاز ثبت نام خبرنگاران نوجوان جشنواره بیست و هفتم

ثبت نام خبرنگاران نوجوان بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۵ شهریورماه آغاز شده و تا بیست و هشتم همین ماه ادامه دارد.

سعید ساکت، مدیر روابط عمومی ستاد اجرایی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: نوجوانان ثبت نام شده پس از شرکت در آزمون و کسب تراز قبولی به عنوان خبرنگار نوجوان انتخاب می شوند و نسبت به پوشش رسانه ای جشنواره اقدام می نمایند.

وی تصریح کرد: در سال جاری بیست و هفت نوجوان که از بین متولدین سال های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۲ هستند برای این بخش انتخاب می شوند. وی افزود: حضور خبرنگاران نوجوان از ابتکارات حوزه روابط عمومی جشنواره است که در دوره بیست و ششم اولین مرحله انتخاب و به کار گیری آن ها انجام شد و نتایج درخشان این حرکت موجب استمرار آن در جشنواره بیست و هفتم شده است.

مدیر روابط عمومی ستاد اجرایی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان افزود: با در نظر گرفتن این گروه در پی آن بودیم که از ظرفیت های نوجوانان که یکی از گروه های هدف این جشنواره هستند، در یکی از مهم ترین حوزه ها یعنی انعکاس اخبار استفاده کنیم و بسیار خوشحال کننده است که چند تن از نوجوانان خبرنگار دوره بیست و ششم اکنون به عنوان خبرنگار در رسانه های اصفهان مشغول به کار شده اند.

وی یادآور شد: نوجوانان علاقه مند، در رده سنی اعلام شده می توانند در تاریخ یاد شده از ساعت ۹ الی ۱۴ و ۱۶ تا ۱۹ به محل ستاد اجرایی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان واقع در خیابان استانداری موزه هنر های معاصر مراجعه کنند و برای شرکت در آزمون ثبت نام نمایند.

ساکت افزود: این نوجوانان پس از قبولی در آزمون توسط تنی چند از اساتید برجسته، خبرنگاران و منتقدان سینمایی اصفهان تحت آموزش قرار می گیرند و بخش ثابتی نیز در سایت و بولتن جشنواره به آن ها اختصاص داده می شود.

بیست وهفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.