به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، علی اصغر اکرمی با اشاره به آغاز طرح نظارت نوروزی این معاونت از ۲۶ اسفندماه سال گذشته گفت: سه تیم نظارتی بر عملکرد واحدهای تولید و عرضه کننده مواد غذایی و آرایشی بهداشتی و داروخانه ها نظارت می کنند.

وی در تشریح فعالیت های این تیم های نظارتی افزود: بازرسان اداره نظارت بر مواد غذایی در این ایام از واحدهای مختلف تولید مواد غذایی ۹۲۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف را کشف و توقیف کردند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: همچنین کارشناسان اداره نظارت بر داروی این دانشگاه در بازرسی های خود موفق به کشف ۱۵۰ قلم کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز از واحدهای عرضه کننده متخلف شدند.

اکرمی افزود: آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی نیز تاکنون ۸۱ مورد آزمایش بر روی ۲۱ مورد از نمونه های ارسالی انجام داده است.

وی با بیان اینکه بازرسان و کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و اداره امور دارو و مواد اعتیادآور آماده راهنمایی شهروندان و مسافران در خصوص سئوالات مربوط به هر یک از این حوزه ها هستند، خاطرنشان کرد: شهروندان و مسافران می توانند هرگونه سئوال، انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت در زمینه دارویی را در هر ساعتی از شبانه روز با شماره ۳۶۷۰۶۴۴۳ در میان بگذارند و مشاوره های لازم را از کارشناسان مربوطه اخذ کنند که در ایام یاد شده تعداد ۵۳ مورد پاسخگویی صورت گرفته است.