به گزارش پارس ، مهرداد بائوج لاهوتی، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت و گو با تسنیم، در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: وضعیت دریاچه ارومیه نگران کننده است ولی باید این موضوع بررسی و حل شود چرا که قابل حل بوده و نیاز به اقدامات کارشناسی دارد.

وی ادامه داد: یک طرح دو فوریتی از سوی نمایندگان برای راهکار و برون رفت از این وضعیت دریاچه ارومیه مطرح شد که بعد از مدتی به یک طرح یک فوریتی تبدیل شد که اطمینان داریم مشکلات دریاچه ارومیه با مطالعات و مشاوره ها قابل حل خواهد بود که باید این مسائل جدی گرفته شود.

عضوفراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد: اینکه بگوییم نمی توان برای نجات دریاچه ارومیه کاری کرد اشتباه است دولت جدید باید در فضای کارشناسی این موضوع را حل کند و به یک جمع بندی برسد در واقع اگر نیاز دانست مجلس در این راستا قانون ارائه کند و مجلس در این راستا همکاری لازم را خواهد کرد.

بائوج لاهوتی بیان کرد: باید کار بزرگ برای نجات دریاچه ارومیه صورت گیرد که نیاز به مطالعه و ریشه یابی است و در حقیقت باید این امر کارشناسی و ریشه آن را پیدا کرد تا بتوانیم راهکار برای نجاتش بیاندیشیم بنابراین نیاز داریم هرچه سریعتر فکری برای نجات دریاچه ارومیه که قابل حل است اندیشه شود.

وی افزود: خوشبختانه دولت یازدهم در اولین جلسه هیئت دولت به موضوع محیط زیست و دریاچه ارومیه پرداخته و این امر جای خوشحالی دارد در واقع اینکه مباحث محیط زیست به خصوص موضوع دریاچه ارومیه در اولین جلسه هیئت وزیران در دولت جدید مطرح شد، جای خرسندی دارد.