به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه العالم، جمعیت حقوق بشر بحرین در بیانیه ای تصریح کرد: هدف آل خلیفه از تشدید اقدامات امنیتی، انتقام گرفتن از شهروندانی است که خواهان اصلاحات سیاسی هستند.

در بیانیه این جمعیت آمده است: فقدان اراده در مجامع بین المللی، موجب شده که رژیم بحرین به سبب عدم اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب و مقررات ژنو، هیچ گاه مورد پیگرد و مؤاخذه قرار نگیرد و این امر، نیروهای رژیم را در ادامه روش های ضد انسانی و مخالف با پیمان های بین المللی، تشویق می کند.

نماینده مستعفی فراکسیون جمعیت وفاق ملی اسلامی در مجلس بحرین خبر داد که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با محاصره روستای بنی جمره به خانه ها یورش برده و شماری از شهروندان را بازداشت کردند.

محمد جمیل الجمری در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: شمار قابل توجهی از نیروهای امنیتی در تمام مدت از نیمه شب تا صبح پنجشنبه در روستای بنی جمره به گشت زنی پرداختند. این نیروها با بستن دروازه ها و خروجی های روستا در رفت و آمد شهروندان اختلال ایجاد کردند.

وی افزود: در طول شب از سراسر روستا صدای درگیری به گوش می رسید و نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به بهانه یافتن افراد" تحت پیگرد" ، به اکثر خانه های روستا یورش بردند. این یورش ها و درگیری ها در شب های گذشته نیز تکرار شده بود و طی آن، افرادی بازداشت شدند که به هیچ وجه جزو فعالان سیاسی یا کسانی که با پلیس درگیر شده باشند، محسوب نمی شوند.

الجمری تصریح کرد: یکی از بازداشت شدگان روستای بنی جمره، حاج عبدالرئوف محمد جعفر است که فرزندش از سوی نیروهای امنیتی تحت پیگرد بود. حاج عبدالرئوف از تاجران سرشناس روستا است که نامزد انتخابات شهرداری ها شده بود؛ ولی نیروهای آل خلیفه بدون توجه به این مسائل وی را بازداشت کرده و مقادیری ازلوازم منزل را مصادره کرده و مقداری پول از منزل حاج عبدالرئوف برداشتند.

نماینده سابق مجلس بحرین در باره روند گفت و گوی ملی اظهار داشت: رژیم آل خلیفه در حالی برای گفت و گو فراخوان داد که خود، برای آن آمادگی نداشت. مشکل این بود که گفت و گو، دیگر درخواست مخالفان رژیم نبود، بلکه خواسته دوستان بیگانه رژیم بود که آل خلیفه را تحت فشار گذاشتند تا بر سر میز مذاکره حضور یابد، زیرا آنها می دانستند که بحران بحرین، جز از طریق گفت و گو و برگزاری انتخابات قابل حل نیست.

الجمری افزود: رژیم آل خلیفه با اکراه وارد گفت و گو شد و به همین دلیل است که پس از گذشت ۱۸ جلسه از گفت و گو، هیچ واکنشی از خود نشان نداده و گفت و گو هیچ پیشرفتی نداشته است زیرا رژیم و هواداران رژیم که پای میز مذاکره حاضر شده اند، فقط یک ماموریت دارند و آن به شکست کشاندن هر گونه طرح مخالفان برای ایجاد تحول در اوضاع سیاسی کشور است.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده اند.

شواهد سازمان های حقوق بشری نشان می دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری ها همچنان با آمدن به خیابان ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می کنند.