به گزارش پارس به نقل از فارس، « سعید الشهابی» دبیرکل جنبش احرار (آزادگان) بحرین در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: رژیم بحرین، به مرحله بدون بازگشت رسیده است و به ویژه پس از زیر پا گذاشتن همه خطوط قرمز - از تخریب مساجد تا حمله به نوامیس مردم و شکنجه فعالان- احساس می کند در سراشیبی شدید سقوط قرار گرفته است و اخیرا مزدوران رژیم بزرگترین عالم بحرینی، یعنی آیت الله شیخ عیسی قاسم را که یکی از بزرگترین شخصیت های حامی انقلابیون و ملت در زمینه آزادی خواهی و حق تعیین سرنوشت است، مورد هدف قرار داده اند.

الشهابی افزود: آنچه امروز و روزهای اخیر در بحرین اتفاق افتاد نشان دهنده ناامیدی رژیمی است که به تلاش برای جلب حمایت غربی ها با هدف ادامه سیاست های سرکوبگرانه اش روی آورده است.

وی افزود: ظلمی که در حق شیخ عیسی قاسم و شخصیت های زندانی و همچنین ملت بحرین روا داشته شد، نشان دهنده آن است که تنها راه حل برای بحران کشور، برچیده شدن بساط رژیم کنونی و خاندان آل خلیفه و دار و دسته آنهاست تا اداره امور کشور به ملت و نمایندگانشان از همه جریان ها واگذار شود.

دبیرکل جنبش احرار بحرین، اقدام رژیم آل خلیفه در هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم را بی فایده و شکست خورده دانست و تصریح کرد: ملت بحرین می داند که دلیل این اقدام نظام، ضعف و شکست آن و حامیانش در زمینه سرکوب ملت بحرین است.

الشهابی با تصریح به این که رژیم آل خلیفه هیچ راهکاری جز سرکوب امنیتی در اختیار ندارد و در دو سال اخیر حتی یک گام در راستای اصلاحات سیاسی برنداشته، خاطرنشان کرد: دلیل این امر تهی بودن رژیم از داخل است. تاریخ مصرف این رژیم به سر آمده است و در دوره معاصر هیچ گونه کارکردی ندارد. چنین حکومتی با سرکوب مردم در پی القای این تصور است که همچنان بر بحرین کنترل دارد، این در حالی که شکست آن پس از دو سال از آغاز انقلاب مردم به طور کامل مشخص شده است.

سعید الشهابی تصریح کرد: با توجه به ناتوانی در سرکوب فریاد حقیقت در این سرزمین پاک، نفس های رژیم حاکم بر بحرین به شماره افتاده است.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده اند.

شواهد سازمان های حقوق بشری نشان می دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری ها همچنان با آمدن به خیابان ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می کنند.