به گزارش پارس ، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در حاشیه نشست سومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای در پاسخ به مهر درباره اینکه چرا تلاش ها برای حل مناقشه بر سر خانه سینما در دولت دهم به نتیجه نرسید؟ گفت: مجموع مباحث سینمایی از جمله تصمیم گیری درباره خانه سینما را به دولت آینده موکول کرده ایم.

حسینی با تاکید بر اینکه تلاش مدیریت کلان سینما بر این بود که این موضوع به بهترین شکل به سرانجام برسد، افزود: انتظار داریم دولت آینده با توجه به تلاشی که در زمینه های مختلف فرهنگ و هنر صورت گرفته است، موضع مشخصی در این حوزه ها داشته باشد.

وزیر ارشاد درباره اینکه جواد شمقدری رئیس سازمان در برنامه" هفت" گفت جشنواره فجر پیش از مدیریت وی در حد یک هفته فیلم بوده است، گفت: جشنواره های بزرگ ملی و بین المللی ریشه در سالیان دور دارد و از اعتبار کافی نیز برخوردار است. اما در دوره دهم جشنواره هایی برگزار کردیم که پایه و زیربنای آن در دولت دهم شکل گرفت. از سوی دیگر برخی از جشنواره ها مانند جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در دولت نهم و دهم تقویت شد.

حسینی در ادامه متذکر شد: از سوی دیگر در تمام جشنواره هایی چون جشنواره فیلم کودک و نوجوان، جشنواره فیلم فجر، جشنواره تئاتر و موسیقی که برگزار کرده ایم سعی شده توجه ویژه ای به توسعه کمّی و کیفی داشته باشیم.

وی در پایان بیان کرد: جشنواره سی و یکم فیلم فجر از جشنواره هایی بود که مورد توجه همه قرار گرفت، در حالی که در سال های گذشته اعتراض های گسترده ای مبنی بر کم و کیف برگزاری این جشنواره بود ولی خوشبختانه جشنواره فیلم فجر در سال گذشته به گونه ای برگزار شد که ایرادی بر آن وارد نبود.