به گزارش پارس به نقل ار کیهان، علیرضا علوی تبار در سال ۱۳۷۸ سردبیر روزنامه صبح امروز وابسته به سعید حجاریان بود که با استخدام مهره هایی نظیر اکبر گنجی و عماد باقی و… در آستانه انتخابات مجلس ششم، از آقای هاشمی تصویر سیاه عالیجناب سرخپوش قتل های زنجیره ای را ساخت. آن زمان سران جبهه اصلاحات در احزاب تندرو از ورود هاشمی به مجلس و تصدی ریاست آن ابراز نگرانی شدید می کردند و به همین دلیل نیز روزنامه سعید حجاریان در کنار برخی روزنامه های زنجیره ای و اجاره ای دیگر مأموریت یافت تا با ترور شخصیت، کار هاشمی رفسنجانی را بسازد.

علوی تبار با این وجود و در حالی که هنوز نسبت به محوریت خود در آن پروژه سیاه عذر تقصیر نیاورده، به سایت عصر ایران می گوید: کاندیداتوری هاشمی تأثیر مثبت روی جریان دموکراسی خواهی برجای می گذارد. نامزدی او امکان سیاست ورزی اصلاح طلبانه را فراهم می کند و هاشمی علاوه بر حمایت اصلاح طلبان ممکن است از حمایت بخشی از محافظه کاران هم برخوردار شود.

شایان ذکر است که علوی تبار مدتی پس از تشکیل جبهه مشارکت در مصاحبه ای تصریح کرده بود این جبهه از ۳ طیف تشکیل شده اما سرانجام طیف خط امامی در این حزب به حاشیه رانده خواهد شد. وی از حامیان خروج از حاکمیت و صف بندی مقابل نظام در دوره اصلاحات بود که بعد از اخراج تندروها از حاکمیت با رأی مردم و پیدایش برخی اختلافات تصریح کرد اصلاح طلبان به سربالایی رسیده اند و مجبورند مانند اسب های درشکه همدیگر را گاز بگیرند و لگد بزنند.
اپوزیسیون در دست حاکمیت است