کشور کانادا همواره یکی از مقاصد محبوب برای مهاجران محسوب می شود. رشد اقتصادی و شرایط فوق العاده این کشور، از جمله عوامل جذب مهاجر به این کشور است. از طرفی این کشور از جمعیت مناسبی برخوردار بوده و شرایط یک زندگی راحت را برای افراد فراهم می آورد.

اما مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای این کشور از شرایطی برخوردار است. برخی از طریق پناهندگی برای مهاجرت به این کشور استفاده می کنند. در حالیکه این روش بسیار پردردسر بوده و خطرات بسیاری به دنبال خواهد داشت. در این مقاله به‌بررسی روش‌های اخذ اقامت و ویزای کانادا، شرایط زندگی در کانادا و خدمات مهاجرت به این کشور می‌پردازیم.

ویزای کانادا و انواع آن

ویزای کانادا مهری بر روی پاسپورت بوده و مجوز ورود به این کشور را صادر می کند. با این پاسپورت به راحتی و به صورت قانونی قادر به اقامت دائم یا موقت در کانادا خواهید بود. دریافت اقامت و ویزای کانادا به معنای قبول سفارت این کشور به منظور ورود افراد به این کشور است. سفر به کشور کانادا با دلایل مختلفی انجام می شود. در ادامه انواع ویزای کانادا را بررسی می کنیم. ویزای کانادا به دو نوع "موقت و دائم" تقسیم می شود.

ویزای توریستی

این ویزا به صاحبان خود اجازه گردشگری در کشور کانادا را می دهد. این ویزا تنها با هدف گردشگری به مهاجران اعطا می شود. برخی افراد از طریق ویزای توریستی و پس از ورود به کانادا درخواست پناهندگی می دهند. این کار اعتماد دولت کانادا را به افراد مهاجر کاهش داده است. بنابراین در صورت اخذ این ویزا، تنها با هدف گردشگری به این کشور وارد شوید.

سوپر ویزا

از دیگر روش های اخذ اقامت و ویزای کانادا، از طریق سوپر ویزا است. این ویزا به والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ هایی که قصد بازدید فرزندان خود را دارند تعلق می گیرد. والدین در مدت زمان طولانی اجازه اقامت در کانادا را با سوپز ویزا خواهند داشت.

u2

ویزای کاری

ویزای اقامت موقت کاری، به افراد دریافت کننده پیشنهاد کار از سوی کانادا برای 6 ماه اعطا می شود. به منظور دریافت این ویزا، شخص باید نامه معتبر پیشنهاد کار از یک کارفرما در کشور کانادا ارائه دهد. ارائه این نامه معتبر نشان دهنده صلاحیت وی جهت اقامت موقت در کشور کانادا است.

ویزای اقامت موقت

این ویزا به افراد نیازمند به حضور در کانادا برای اهداف مختلف تعلق می گیرد. این ویزا تنها برای مدت زمان مشخص مورد نیاز شخص معتبر خواهد بود. برای‌مثال شخصی ظرف مدت دوهفته این ویزا را اخذ کرده و پس از اتمام به کشور مبدا خود باز می‌گردد.

ویزای کار در تعطیلات

از دیگر راه های اخذ اقامت و ویزای کانادا، ویزای کار در تعطیلات است. این ویزا به جوانان 30 کشور مختلف در دنیا تعلق می گیرد. افراد از طریق این ویزا وارد کشور شده و قادر به کار در کانادا خواهند بود. نحوه انتخاب جهت دریافت این ویزا تصادفی بوده و متقاضیان پس از ثبت درخواست باید منتظر نتیجه آن باشند.

ویزای تحصیلی

این ویزا به افرادی از طرف یکی از دانشگاه های کانادا جهت تکمیل تحصیلات اعطا می شود. در صورت قصد تحصیل به کمتر از 6 ماه، قادر به اخذ اقامت و ویزای کانادا عموی خواهید بود. در صورت نیاز به تحصیلات بیشتر، به مدت زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

ویزای تولد فرزند

این ویزا به افراد واجد شرایط به اقامت موقت در کانادا تعلق می گیرد. افرادی با قصد فرزندآوری در این کشور نیز امکان اخذ ویزای موقت را خواهند داشت. تولد نوزادان در این کشور، به صورت خودکار با شهروندی آن ها رابطه مستقیم دارد.

ویزای اقامت دائم کانادا

ویزای اقامت دائم نیز به دو نوع تقسیم می شود. افرادی که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند یکی از آن ها است. ویزای سرمایه گذاری کانادا نیز از دیگر انواع ویزای اقامت دائم در کانادا محسوب می شود. 

u3

زندگی در کانادا چگونه است؟

تحصیل و خدمات درمانی و پزشکی تقریبا در تمام کانادا برای شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا یکسان است. بیمه خدمات درمانی در این کشور دولتی بوده و بودجه آن از مالیات و استان ها اخذ می شود. دانشجویان بین المللی نیز امکان استفاده از خدمات درمانی تحت عنوان بیمه دانشجویی در کانادا را دارند. امکان برخورداری دانشجویان از مزایایی مانند کار در کانادا، دریافت بورسیه تحصیلی و اقامت دائم پس از فارغ‌التحصیلی وجود دارد.

شرایط عمومی کانادا

آب و هوا، از جمله عوامل موثر بر نحوه زندگی در کانادا است. برخلاف تصور برخی از مردم، کانادا تقریبا آب و هوای معتدلی دارد. کانادا با کشور آمریکا همجوار بوده و برخورداری از پاسپورت قدرتمند آن امکان رفت‌و‌آمد به 172 کشور جهان را مهیا می‌کند. به علاوه، برای شهروندان کانادایی امکان زندگی در آمریکا تا 6 ماه بدون نیاز به ویزا وجود دارد.

هزینه های زندگی در کانادا

از دیگر ابعاد زندگی در کانادا، هزینه های مربوط به زندگی در این کشور است. به طور کلی هزینه زندگی در این کشور به مراتب کمتر از "آمریکا، انگلیس و استرالیا" است. هزینه مسکن در کانادا نیز در مقایسه با کشورهای دیگر، کمتر خواهد بود. خورد و خوراک در کانادا نیز در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان هزینه کمتری دارد.

قیمت خودرو و بنزین در کانادا نیز کمتر از سایر کشورها محاسبه می شود. در کشور کانادا حراجی های واقعی و متنوعی برگزار می شود. هریک از این هزینه ها به تنهایی راهی برای کاهش هزینه ها است. هزینه تقریبی هر لیتر گازوئیل 1.02دلار، هزینه ماهانه استفاده از اتوبوس 91 دلار و غیره از جمله آن ها محسوب می شود.

به طور تقریبی با درنظر داشتن کمی صرفه جویی، هر فرد با زندگی در کانادا باید متوسط بین 700 تا 1000 دلار خرج کند. البته به این عدد باید مبلغ 1500 تا 1700 دلار به عنوان هزینه های مسکن اضافه کرد. یک خانواده 4 نفره، در کانادا برای یک زندگی معمولی ماهیانه 2000 تا 2500 دلار باید پرداخت کنند.

u4

مزایای زندگی در کانادا

به طور کلی زندگی در کانادا یکی از بهترین گزینه ها برای ایرانیان محسوب می شود. از جمله مزایای زندگی در این کشور شامل موارد زیر است.

  • امنیت و آرامش
  • اجازه کار و اقامت قانونی
  • بازار کار پر رونق و اقتصاد پویا
  • حمایت دولت از شهروندان
  • احترام به حقوق شهروندی مطابق با استانداردهای جهانی
  • نظام آموزشی قدرتمند، به روز و باکیفیت
  • مدارس رایگان دولتی و هزینه های مناسب تحصیلی دانشجویان
  • احترام به مهاجران
  • آزادی بیان در اندیشه
  • سطح بالای بهداشت و درمان
  • اقلیمی جذاب با تنوع جغرافیایی
  • فرصت های اقامتی در کانادا و پاسپورت کانادایی
  • امکان همراهی خانواده با متقاضی ادامه تحصیل در کانادا
  • امکان اسپانسرشیپ خانواده

تمام این موارد تنها بخشی از مزایای زندگی در کانادا هستند.

خدمات مهاجرت به کشور کانادا

مهاجرت به کانادا کار آسانی است اما پیش از اقدام حتما باید تحقیقاتی راجع به این کشور انجام دهید. درصورت ناقص بودن مدارک، به راحتی درخواست شما رد می شود. در صورت انتخاب راهنمایی درست، به راحتی قادر به مهاجرت به کشور کانادا خواهید بود. از جمله گام های خدمات مهاجرت به کانادا به شرح زیر است.

  • مشورت با افراد ساکن در کانادا و دارنده اقامت دائم این کشور
  • انتخاب یکی از روش های مهاجرت به کانادا
  • تهیه مدارک لازم بر اساس روش انتخابی خود
  • مشورت با وکیل مهاجرتی جهت تضمین اخذ ویزا
  • پرداخت هزینه های مهاجرت به کانادا
  • دریافت ویزا
  • دریافت سوشیال نامبر در کانادا

تمام این موارد بخشی از خدمات مهاجرت به کانادا برای افراد متقاضی است. افراد با در دست داشتن مدارک مربوط به روش انتخابی خود، درخواست خود را ثبت می کنند. درخواست آن ها نیز پس از ثبت از طریق ایمیل به افراد ارسال می شود.

 

روش های مهاجرت تضمینی به کانادا

 

مهاجرت تضمینی به کشور کانادا نیز از روش های متفاوتی انجام می شود. خدمات مهاجرت به کانادا روش های متنوعی را به متقاضیان معرفی می کنند. متقاضیان نیز پس از انتخاب روش مورد نظر، قادر به اقدام مهاجرت به کانادا خواهند بود.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، خود اشتغالی، کارآفرینی، سرمایه گذاری، کار، ازدواج، پناهندگی و پرستار خانگی امکان‌پذیر است. از همین جهت متقاضیان روش های متنوعی را جهت اقامت در این کشور پیش رو خواهند داشت.

سریع ترین راه برای مهاجرت به کانادا

سریع ترین راه جهت مهاجرت به کشور کانادا پاسخ دقیقی ندارد. اما به طور کلی 5 فاکتور مهم در تعیین زمان تاثیرگذار هستند.

  • روش مهاجرت
  • شغل متقاضی
  • تکمیل مدارک
  • دفاتر امور ویزای کانادا
  • شرایط بین المللی مانند تحریم و ... .

در نتیجه، در بررسی خدمات مهاجرت به کانادا عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند. با درنظر داشتن تمام جوانب امکان درخواست مهاجرت برای متقاضیان وجود خواهد داشت. اعلام نتایج رسیدگی به درخواست نیز پس از بررسی از طریق ایمیل به افراد ابلاغ می شود.

جمع بندی نهایی

همانطور که اشاره شد کانادا همواره یکی از مسیرهای پر مقصد مهاجران است. این کشور به دلیل شرایط اقتصادی رو به پیشرفت و غیره شرایط مناسبی برای زندگی دارد. از همین جهت روش های متنوعی جهت اخذ اقامت را برای متقاضیان در نظر گرفته است. شرایط عمومی زندگی در این کشور همراه با خدمات مهاجرت به کشور کانادا نیز شرایط مربوط به خود را دارند. برای دریافت خدمات مهاجرت به کانادا می توانید با تیم مهاجرتی You are special immigration در ارتباط باشید.