از نظر روانشناسی به طور کلی دلایل بسیاری وجود دارد که ما سفر را دوست داریم و به آن احساس نیاز می‌کنیم. مسافرت‌ها می‌توانند مقاصد متفاوتی را دنبال کنند. مثل بازدید از بناهای تاریخی مهم، دیدن اثر طبیعی نادر، تغییر آب و هوا، استفاده از طبیعت، استراحت و آرامش و... . در سفر شمال چه جاذبه‌هایی وجود دارد که در تمام تعطیلات جاده‌ها را پر از مسافر می‌کند؟

مظاهر طبیعت در شمال در دسترس‌اند

نهاد بشر با طبیعت گره خورده است. یکی از نیازهای انسانی ما این است که بتوانیم با مام طبیعت در ارتباط باشیم. شمال ایران خطه‌ای است که بیش از هر جای دیگری در ایران نمودهای طبیعت را در خود جمع کرده و آن‌ها را به زیباترین شکل در کنار هم قرار داده. جنگل، دریا، کوهستان و... هر یک می‌توانند جداگانه جاذبه طبیعی باشکوهی باشند که انسان را به سمت خود جلب می‌کند.

در شمال همه این‌ها را در کنار هم داریم. سفر به شمال هم به اندازه کافی به ما حظ بصر می‌دهد، هم ریه‌های ما را از هوای پاک سرشار می‌کند.

حتی اگر به قصد طبیعت‌گردی به شمال سفر نکنیم، خود به خود در دامان طبیعت خواهیم بود. تماشای طلوع آفتاب از کنار دریا خود به تنهایی می‌تواند یک سیاحت حسابی و انگیزه سفر باشد.

اجاره روزانه ویلا در شمال و یافتن اقامتگاه آسان است

شهرهای ساحلی شمال ایران بخصوص در مازندران از سال‌ها پییش به دلیل رفت و آمد توریست‌ها، زیرساخت‌های گردشگری را در خود توسعه داده‌اند. کافی است برای یافتن اقامتگاه یک جست‌وجوی ساده با کلیدواژه‌های ویلا شمال اجاره بکنید تا ده‌ها وبسایت و صدها ویلا و اقامتگاه پیدا کنید.

این ویلاهای تنوع بالایی هم دارند. تقریباً با هر بودجه، سلیقه و نیازی می‌توانید ویلا و اقامتگاه مدنظر خود را در شمال پیدا کنید؛ اجاره ویلای استخردار یا ویلای کنار دریا، ویلا با چشم‌انداز جنگلی، کلبه روستایی، ویلای لوکس و با امکانات و... .

اجاره ویلا در شمال به هر حال کار مشکلی نیست. کافی است جست‌وجویی ساده بکنید و وبسایتی مطمئن برای رزرو اینترنتی پیدا کنید و قبل از سفر اقامتگاه خود را آنلاین رزرو کنید. وبسایت جابیت یکی از این وبسایت‌های معتبر با خدمات مشاوره و پشتیبانی است که می‌توانید در آن ویلای دلخواه خود را در شهرهای شمالی بیابید.

آب و هوای معتدل شمال

شمال یکی از خوش آب و هواترین مناطق ایران است. آب و هوایی که آن را معتدل می‌نامیم. یعنی نه در زمستان سرمای آزاردهنده دارد و نه در تابستان گرمای بیش ‌از حد.

رطوبت و مه‌آلود بودن هوا و باران‌های گاه و بیگاهش هم همیشه هوا را تازه و باطراوت نگه می‌دارد. اگر بخواهیم تعطیلات را در فضایی آرام بگذرانیم و هوایی تازه کنیم، کافی است در روزهایی غیر از تعطیلات شلوغ و به مناطقی کمتر توریستی در شمال سفر کنیم و در آب و هوای خوش آن آرامش را در آغوش بگیریم.

غذاهای خوشمزه شمالی

برای بسیاری غذا در سفر یک بخش خیلی مهم است. غذاهای شمالی هم در خوشمزگی زبانزد خاص و عام‌اند. پس سفر به شمال برای این دسته هم جذابیت‌های خودش را دارد. رستوران‌های بی‌شمار و غذاهای شمالی احتمالاً مشتری‌ها را ناامید نخواهند کرد.